Żywiec zaproponuje Polakom zupełnie nowe piwa? Eksperymentalny browar
Grupa Żywiec już wkrótce ma zaproponować klientom znacznie szerszą ofertę piw, niż do tej pory – a to za sprawą zmian w jednym z browarów należących do firmy. Zakład w Cieszynie od stycznia ma zostać przestawiony na nowy tryb produkcji.
14.12.2014 | aktual.: 15.12.2014 18:33
- Od Nowego Roku dotychczasowy Browar Bracki w Cieszynie zostanie wydzielony bezpośrednio z Grupy Żywiec. Istniejący nieprzerwanie od 1846 roku zakład będzie specjalizował się w produkcji piw regionalnych, których docelowo ma być około pięciu-sześciu, a ponadto będą pojawiały się piwa sezonowe – podaje serwis kuflowa.pl.
Cieszyński browar jest częścią Grupy Żywiec już od dłuższego czasu. Teraz jednak ma być częściowo niezależną jednostką, swoją ofertą nawiązująca do piw warzonych przez małe browary regionalne.
Według nieoficjalnych informacji, głównym produktem browaru ma być Lager Cieszyński. Ponadto nadal warzone będą popularne piwa: Brackie, Mastne i Porter Żywiecki. Nowościami będą piwa typu stout, pszeniczne oraz koźlak. Oznacza to znaczne rozszerzenie piwnej oferty Grupy Żywiec.
- Pojawiają się również niepotwierdzone informacje o uruchomieniu restauracji we wnętrzach zabytkowego browaru i sali degustacyjnej. Browar Zamkowy w nowej odsłonie zamierza również promować kulturę piwną, stąd pod koniec stycznia zostaną tam zorganizowane warsztaty piwne – czytamy w kuflowa.pl.
Grupa Żywiec od kilkunastu miesięcy eksperymentuje z wprowadzaniem na masowy rynek gatunków piw dotychczas popularnych tylko wśród koneserów piwa. W listopadzie rozpoczęto sprzedaż American Pale Ale – które także jest warzone w Cieszynie.
Domowy piwowar i jeden z autorów serwisu kuflowa.pl Grzegorz Miś uważa, że takie zmiany w tej firmie są reakcją na szybki rozwój małych polskich browarów regionalnych i rzemieślniczych.
- Od kilku lat obserwowany jest szybki wzrost sprzedaży regionalnych piw. W tej chwili to już ok. 10 proc. rynku. Polscy piwosze stają się coraz lepiej wyedukowani i wymagający – co zapewne wpływa na strategię Żywca.
Miś przypomina, że Grupa Żywiec już od pewnego czasu stawia na niszowe produkty:
- Firma co roku organizuje bardzo popularny Festiwal Birofila, gdzie rozstrzygany jest konkurs na najlepsze piwo uwarzone przez domowego browarnika. Nagrodą jest wprowadzenie tego piwa do masowej produkcji – zresztą też w browarze cieszyńskim - mówi piwowar.