Trwa ładowanie...

Lidl wygrywa z Tesco bój o reklamę

Reklama dźwignią handlu. Jednak nie może ona wprowadzać klienta w błąd. Zdaniem Sądu Okręgowego w Krakowie Tesco Polska naruszyło przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, przyznając tym samym rację Lidlowi. Wyrok zapadł 16 marca.

Lidl wygrywa z Tesco bój o reklamęFot: MYCHELE DANIAU/AFP
d1bcoco
d1bcoco

Trzeciego kwietnia 2009 roku Lidl Polska złożył do SOwK IX Wydział Gospodarczy pozew przeciwko Tesco Polska o zaniechanie czynów nieuczciwej konkurencji. Zdaniem przedstawicieli Lidla pozwany w swoich reklamach dokonywał nieuczciwych porównań cenowych.

Sąd przyznał Lidlowi rację i zakazał Tesco publikacji reklam mogących wprowadzać klienta w błąd poprzez m.in. porównywanie cen Lidl i Tesco z różnych dat oraz reklam wskazujących ceny Tesco na poziomie niższym od cen rzeczywiście przez Tesco stosowanych. Sąd zobowiązał również Tesco do publikacji stosownych przeprosin w gazetce reklamowej sieci.

Wyrok nie jest prawomocny.

Wirtualna Polska skontaktowała się z siecią Tesco i czeka na odpowiedź w tej sprawie.

d1bcoco
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1bcoco