Trwa ładowanie...

Bank daje klientom 30 dni. Potem może zablokować dostęp do konta

PKO Bank Polski poinformował klientów o możliwości częściowego zablokowania dostępu do aplikacji IKO i serwisu iPKO. Stanie się tak w sytuacji, kiedy mamy nieważny dokument tożsamości. Bank zwraca się do tych, którzy w ciągu 30 dni nie zaktualizują danych.

Blokada po 30 dniach zostanie nałożona na niektóre funkcje w bankowości elektronicznej i aplikacji mobilnejBlokada po 30 dniach zostanie nałożona na niektóre funkcje w bankowości elektronicznej i aplikacji mobilnejŹródło: Materiały prasowe
d2y80ek
d2y80ek

PKO Bank Polski informuje swoich klientów o konsekwencjach braku aktualizacji dokumentów tożsamości. Osoby, które nie dokonały weryfikacji danych w banku po wymianie starego dowodu na nowy, powinny być świadome możliwości czasowego zablokowania pewnych funkcji w aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Absolutna nieprawda". Prezes ZBP o szansach "złotówkowiczów" na unieważnienie kredytów

PKO BP apeluje o aktualizację danych

"Jeśli dokument tożsamości, który masz podany w banku, stracił ważność, po 30 dniach ze względów bezpieczeństwa częściowo zablokujemy Ci dostęp do aplikacji IKO i serwisu iPKO" - poinformował PKO Bank Polski.

d2y80ek

To jednak nie wszystko, bo zaniechanie tej prostej czynności może skutkować również trudnościami w zlecaniu przelewów i sprawdzaniu historii transakcji składania wniosków oraz zawierania umów online, takich jak lokaty czy pożyczki. Przez iPKO nie załatwimy poza tym żadnej urzędowej sprawy.

Jak zweryfikować dane?

PKO BP jednocześnie przypomina swoim klientom, że na aktualizację danych po tym, jak ich dokument tożsamości straci ważność, mają tylko 30 dni. Ważne są jednak i takie informacje, jak aktualny numer telefonu, który pomoże przedstawicielom instytucji skontaktować się z nami w pilnych sprawach. "Bez aktualnego numeru telefonu nie skontaktujemy się z Tobą w ważnej sprawie, np. gdy zauważymy podejrzaną transakcję na Twoim koncie" - alarmuje PKO BP.

Takie same zasady dotyczą również adresu e-mail, na który dotychczas związani umową z PKO BP otrzymywali wyciągi elektroniczne oraz adresu do korespondencji, pod który wysyła się listy z przeróżnymi istotnymi informacjami. Aktualizacja danych nie jest skomplikowanym procesem. Możemy skorzystać z aplikacji IKO lub serwisu iPKO, skontaktować się z bankiem telefonicznie lub tez udać się osobiście do któregoś z oddziałów.

Grupa PKO Banku Polskiego na koniec pierwszego kwartału 2023 roku miała 11,7 mln klientów. Z kolei liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła poziom 7,4 mln. Od momentu jej uruchomienia użytkownicy wykonali około 2 mld transakcji - czytamy na stronie PKO BP.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2y80ek
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2y80ek