Trwa ładowanie...

Nękali klientów telefonami. UOKiK nałożył karę

Wydzwaniali do potencjalnych klientów, choć nie mieli pozwolenia. I się doigrali. UOKiK nałożył 35 tys. zł na spółkę Smak i Zdrowie (dawniej Philipiak Polska).

Nękali klientów telefonami. UOKiK nałożył karęŹródło: Wikimedia Commons CC0
d2e07n2
d2e07n2

Irytujące telefony od telemarketerów? Polacy coraz częściej mówią dość. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pisały osoby, które skarżyły się na niechciane telefony z zaproszeniami na pokazy naczyń do gotowania marki Philipiak. Skargi dały podstawę do wszczęcia postępowania.

Jak informuje UOKiK, efektem tych działań jest najnowsza decyzja, która dotyczy spółki Smak i Zdrowie z Warszawy, wcześniej działającej pod nazwą Philipiak Polska. Urząd ustalił, że zlecała ona innej firmie, aby w jej imieniu dzwoniła do konsumentów i zapraszała na pokazy naczyń do gotowania. Jednak nie miała na to ich zgody. Będzie ją to kosztować ponad 35 tys. zł.

Przy okazji UOKiK przypomina, że każdy przedsiębiorca, który dzwoni do konsumenta w celach marketingu bezpośredniego lub zleca to innej firmie, powinien mieć na to jego wyraźną zgodę. Nie można o nią pytać na początku rozmowy. Zgodnie z prawem, trzeba wcześniej uzyskać zgodę klienta na taki kontakt. Konsument powinien wiedzieć komu, w jakim celu i w jakim zakresie jej udziela.

Obejrzyj: Klient nie płaci za fakturę? Co można zrobić?

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d2e07n2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2e07n2