Trwa ładowanie...

Polacy ruszają na podbój Włoch. Pierwszy salon Reserved w światowej stolicy mody

Firma LPP otworzyła pierwszy salon Reserved we Włoszech. Sklep znajduje przy głównej ulicy handlowej w Mediolanie. W planach są już następne otwarcia – również w Mediolanie i miastach północnych Włoch, gdzie poza Reserved pojawią się pierwsze salony Mohito.

15 września LPP otworzyło pierwszy salon Reserved w Mediolanie15 września LPP otworzyło pierwszy salon Reserved w MediolanieŹródło: Materiały prasowe, fot: LPP
d31w9zj
d31w9zj

Jak podaje LPP, otwarcie pierwszego sklepu Reserved we Włoszech miało miejsce 15 września 2023 r. Firma planuje dalszą ekspansję w tym kraju, otwierając kolejne sklepy w Mediolanie oraz innych miastach północnych Włoch.

Pod koniec tego roku LPP otworzy też pierwsze stacjonarne sklepy marki Mohito we Włoszech. Tym samym – wraz z Sinsay, które zadebiutowało we Włoszech w grudniu 2022 r., na Półwyspie Apenińskim obecne będą salony trzech marek gdańskiego producenta odzieży.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Skutki obniżki stóp procentowych. "Dojście do celu w 2025 r. może się nie wydarzyć"

Pierwszy salon Reserved we Włoszech

Reserved wybrał na swój włoski debiut Corso Vittorio Emanuele II - ulicę, która jest sercem handlowym Mediolanu. To najbardziej znana i najchętniej odwiedzana ulica w mieście, łącząca dwa najważniejsze place: Piazza del Duomo i Piazza San Babila. Rocznie przemierza ją około 8 mln osób, w tym wielu turystów.

d31w9zj

W najbliższych miesiącach marka pojawi się w następnych lokalizacjach we Włoszech, w tym m.in. przy mediolańskiej Corso Buenos Aires 59, gdzie powstanie drugi salon Reserved o pow. przekraczającej 1,5 tys. mkw. Flagową markę LPP będzie można znaleźć też w nowym centrum handlowym Merlata Bloom.

Ekspansja na rynki zagraniczne

Spółka LPP podaje, że łącznie powierzchnia handlowa w nowych lokalizacjach przekroczy 9 tys. mkw.

– Zmiany w globalnej gospodarce wywołane konfliktem w Ukrainie skłoniły nas do wyznaczenia nowych kierunków rozwoju. W ramach realizowanej strategii zaledwie kilka tygodni temu uruchomiliśmy drugi salon Reserved w Londynie. Teraz przyszedł czas na pierwsze kroki marki w sercu Mediolanu, a przed nami kolejne ważne otwarcia w tym kraju – powiedział, cytowany w komunikacie, Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

Włoskiemu debiutowi towarzyszy nowa kolekcja Ciao Milano!, która składa się z 27 ubrań i 11 akcesoriów. Kolekcja trafiła również do flagowych salonów w Polsce i za granicą oraz do sklepu internetowego.

d31w9zj

Plany marki LPP

Ogłoszony wcześniej plan LPP na 2023/24 zakładał otwarcie ok. 400 sklepów. W czerwcu Lutkiewicz podliczał, że od lutego do maja LPP otworzyło 1/3 planowanych na ten rok sklepów. – Nasz plan jest realizowany zgodnie z harmonogramem. To są 133 sklepy, najwięcej, bo ponad 80 to sklepy marki Sinsay. Podtrzymujemy całoroczny wzrost powierzchni handlowej - mówił Lutkiewicz.

Grupa LPP w pierwszym kwartale roku obrotowego 2023/24 miała 109,5 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 268 mln zł przed rokiem. Zysk operacyjny wyniósł 230,7 mln zł, a EBITDA 551 mln zł. Przychody grupy wyniosły 3,64 mld zł (wzrost o 19,9 proc. rdr).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d31w9zj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d31w9zj