Trwa ładowanie...
d103mby
polisa
06-08-2008 07:56

Taniej ubezpieczysz auto przez internet

Polacy coraz chętniej ubezpieczają auta przez internet i telefon. Commercial Union, jedna z firm sprzedających ubezpieczenia za pośrednictwem kanału direct, ujawniło wczoraj, że w pierwszej połowie br. zebrało o 90 proc. więcej przypisanej składki niż w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2007 r. Tak znaczny wzrost zawdzięcza głównie ubezpieczeniom komunikacyjnym sprzedawanym pod marką CU Direct.

d103mby
d103mby
(fot. JupiterImages/EAST NEWS)
Źródło: (fot. JupiterImages/EAST NEWS)

_ Widać, że ubezpieczenia rozwijają trend, który przed kilkoma laty rozpoczęły banki internetowe. To dość wygodne, bo nie trzeba spotykać się z agentem, a polisa przychodzi pocztą na adres, który klient podał, zawierając umowę. Ci, którzy zaufali takiemu rodzajowi handlu i raz nabyli ubezpieczenie przez telefon czy internet, będą też w ten sposób kupować i inne usługi _- przewiduje Jarosław Augustowski, dyrektor Departamentu Obsługi Bezpośredniej Volkswagen Bank direct.

|

d103mby

Ubezpieczenia CU Direct pojawiły się pod koniec ubiegłego roku. Aby zdobyć na nie klientów, CU postawiło na promocję. Jeszcze do końca sierpnia firma oferuje "Bezpieczne wakacje z CU Direct". Każdemu, kto wykupi polisę OC lub AC, oferuje rozszerzenie - bez dodatkowej składki - podstawowego zakresu ubezpieczenia assistance o darmową pomoc w przypadku awarii samochodu. Gdy auto ulegnie uszkodzeniu w jakimkolwiek europejskim kraju (poza Rosją), to w ramach tej polisy zostanie naprawione na miejscu lub odholowane do najbliższego warsztatu. Taka rozszerzona ochrona obejmująca awarie, do których doszło w odległości większej niż 40 km od wskazanego miejsca stałego parkowania samochodu, udzielana jest do końca września 2008 r.

Polisę opłaci się kupić przez internet, bo wtedy jest o 5 proc. tańsza niż przy ubezpieczaniu przez infolinię.

Ale CU to niejedyna firma, która postanowiła ostatnio zarobić na modzie na ubezpieczenia direct i wejść na rynek, którego wartość w 2007 r. szacowano na 350 mln zł. W maju sprzedaż rozpoczęło Generali, a dziesiątym ubezpieczycielem, który będzie sprzedawał nad Wisłą polisy, może stać się Zurich Insurance. Szwajcarzy przed pięcioma laty sprzedali cały swój biznes w Europie Środkowej i Wschodniej właśnie Generali. Teraz z debiutem muszą się śpieszyć, bo właśnie prace testowe nad systemem transakcyjnym direct kończy PZU.

Polacy coraz chętniej sprawdzają i porównują oferty. Jednak dokładne prognozy są utrudnione ze względu na fakt, że jest to młody segment i zmiany zachodzą w nim bardzo dynamicznie.
_ Zakładamy, że w tym roku obecne już na rynku direct firmy zbiorą co najmniej pół miliarda złotych. Natomiast naszym długofalowym celem jest sytuacja jak na rynku brytyjskim, gdzie około 40 proc. ubezpieczeń komunikacyjnych sprzedaje się przez kanał direct _- mówi Damian Ziąber, rzecznik prasowy Link4. Ta brytyjsko-izraelska firma, która przed 5 laty pierwsza zadebiutowała na polskim rynku ubezpieczeń direct, jak dotychczas jako jedyna wśród tego typu ubezpieczycieli zadbała o uzyskanie certyfikatu ISO 9001:2001 w obszarze likwidacji szkód. Chciała w ten sposób dać klientom czytelny sygnał, iż mogą oczekiwać wysokiego standardu obsługi.

Dzięki directowi polisy OC nie będą musiały podrożeć, nawet jeżeli wzrosną koszty obsługi likwidacji szkód. A taki wzrost może nastąpić po nowelizacji ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej.

Tomasz Dąbrowski
POLSKA Gazeta Opolska

d103mby
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d103mby