Trwa ładowanie...

Wycieczka z szefem, czy warto się zgodzić?

Wszystko wskazuje na to, że wyjazdy incentive będą stopniowo odzyskiwać przedkryzysową popularność, gdyż są one efektywnym i atrakcyjnym narzędziem motywacyjnym.

Wycieczka z szefem, czy warto się zgodzić?
d2nku05
d2nku05

Wszystko wskazuje na to, że wyjazdy incentive będą stopniowo odzyskiwać przedkryzysową popularność, gdyż są one efektywnym i atrakcyjnym narzędziem motywacyjnym. Według 80% badanych przez amerykańską Incentive Federation firmowa wyprawa jest bardziej docenianą formą nagrody niż premia finansowa.

Kryzys, kryzys i już po...?

Wszechobecny kryzys, według wszelkich znaków na niebie i ziemi, przestaje zagrażać turystyce biznesowej. Firmy organizujące wyjazdy incentive powoli wracają do ilości imprez organizowanych przed kryzysem. Wprawdzie budżety są na razie niższe, ale światowe trendy wskazują na to, że sytuacja w ciągu 2-3 najbliższych lat wróci do normy, a branża będzie rozwijać się jeszcze bardziej dynamicznie niż do tej pory.

„Myślę, że cała branża odczuła recesję podobnie. Odwoływanie imprez, obcinanie budżetów, nagłe zmiany planów sprawiły, że przez ostatni rok trudno było mówić o jakiejkolwiek stabilności w tym biznesie. Ale tegoroczne, majowe targi IMEX we Frankfurcie, które są barometrem dla całej branży, przyniosły optymistyczne informacje na temat wzrostu liczby spotkań incentive. Z całego świata płyną sygnały, że sytuacja w turystyce biznesowej się poprawia." - mówi Małgorzata Gulińska, szefowa Margot Travel.

Incentive lepszy niż premia?

Incentive travel to inaczej podróże motywacyjne, wykorzystywane w firmach jako forma nagrody, integracji i motywacji dla pracowników lub wyróżniających się klientów.

d2nku05

Intuicyjną teorię, że dobrze przygotowana wyprawa jest atrakcyjną nagrodą, ugruntowują badania przeprowadzone przez Incentive Federation z USA.

80% respondentów uważa, że wyjazd zafundowany przez firmę jest lepszą i dłużej pamiętaną formą nagrody niż premia finansowa. Aż 60% respondentów uznało, że premia finansowa to zwykły składnik wynagrodzenia. Tymczasem wyjazd incentive przez 3/4 badanych odbierany jest jako bardzo pożądana i doceniana nagroda (na podstawie Incentive Federation Report; www.incentivefederation.org).

„Wyniki amerykańskich badań potwierdzają i nasze obserwacje. Wyjazdy organizowane na zamówienie naszych klientów cieszą się dużym uznaniem i zainteresowaniem uczestników. Dlaczego? Egzotyczne kierunki świata, oryginalny program przygotowany specjalnie dla konkretnej grupy, kilka dni spędzonych w pięknych miejscach - to naprawdę doceniana i motywująca nagroda za służbowe zaangażowanie i dobre wyniki. A jeśli wyjazd jest zorganizowany dla partnerów handlowych, to daje doskonałą okazję, żeby w przyjemnych okolicznościach porozmawiać o wspólnych interesach" - podkreśla Małgorzata Gulińska.

d2nku05

Tylko dla zamożnych?

Niekoniecznie. Wprawdzie egzotyczne i dalekie podróże są faktycznie kosztowne, ale warto wziąć pod uwagę dwie rzeczy. Po pierwsze: każdą wyprawę incentive należy traktować jako inwestycję. Praktyka wskazuje, że zyski osiągane dzięki umiejętnemu zastosowaniu narzędzia, jakim jest incentive travel, zwykle znacznie przewyższają poniesione nakłady. Po drugie: klient zawsze może wybrać bliższy i tańszy kierunek. Może przy tym być pewien, że i tak osiągnie zakładany rezultat, a impreza będzie bardzo dobrze odebrana przez uczestników, choćby ze względu na jej indywidualny charakter. Każdy taki projekt jest bowiem „szyty na miarę".

„Warto zwrócić uwagę na to, że zwykle w wyjazdach nagrodowych ostatecznie bierze udział około 20-30% z całego grona chętnych. Tymczasem, odpowiednio przygotowany program incentive wywołuje zainteresowanie wszystkich pracowników i to na wiele miesięcy przed datą wyjazdu. Za tym zainteresowaniem idzie ponadprzeciętna efektywność i zaangażowanie w pracę, bo każdy chce „zasłużyć" na atrakcyjną nagrodę. Podobnie ma się rzecz z klientami, choć w tym przypadku wchodzi w grę innego rodzaju zaangażowanie" - komentuje Gulińska.

d2nku05

Incentive musi być atrakcyjny

Wyjazd motywacyjny musi być atrakcyjny. Poszukiwanie tajemniczych stel w Hondurasie? Wędrówka w koronach drzew kostarykańskiej dżungli? Wyprawa speleologiczna do belizeńskich jaskiń, gdzie znajduje się starożytne cmentarzysko Majów? Większość z nas nie ma szans doświadczyć takich wrażeń podczas wakacji z rodziną. Ale okazja pojawia się w czasie wyjazdów firmowych, które muszą być super atrakcyjne, żeby spełniły swoje motywujące zadanie.

„Na atrakcyjność wyjazdu incentive ma wpływ wiele czynników: interesująca, egzotyczna, ale bezpieczna destynacja, oryginalny, bogaty program, sprawny transport oraz w zależności od oczekiwań klienta: wygodne zaplecze hotelowe lub zakwaterowanie w ekstremalnych warunkach. Imprezy incentive wymagają też dodatkowej oprawy - dobrej muzyki, tańca oraz aromatów i smaków charakterystycznych dla danej części świata." - podsumowuje Monika Ablewicz z Margot Travel.

Alicja Mika, Almi Solutions

d2nku05
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2nku05