Odpowiedzialność
Rośnie społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Międzynarodowa organizacja Global Reporting Initiative podała, że w latach 2007-2012 niemal czterokrotnie wzrosła w Polsce liczba raportów dotyczących społecznej odpowiedzialności firm publikowanych zgodnie z wytycznymi GRI.
Większa jest także świadomość dotycząca społecznej odpowiedzialności wśród pracowników i kandydatów do pracy. Coraz większego znaczenia nabierają kwestie pozafinansowe. Kandydaci do pracy zastanawiają się nad tym, jakie wartości są ważne w firmie, czy firma dba o środowisko, czy jest fair wobec klientów, pracowników, partnerów biznesowych, czy dba o rozwój pracowników itd.
W badaniu przeprowadzonym przez Work Service 80 proc. ankietowanych mieszkańców metropolii zadeklarowało, że w codziennej pracy postępują zgodnie z kodeksem wartości i normami etycznymi przyjętymi w firmie. To spojrzenie zmienia postrzeganie dotychczasowej roli pracodawcy przez podwładnych.
Pracodawcy będą coraz częściej przeprowadzać selekcję kandydatów do pracy, rekrutując osoby nie tylko posiadające wysokie kompetencje, ale także wyznające podobne jak organizacja wartości. Ten trend będzie się umacniał wraz ze wzrostem świadomości pracowników i pracodawców w zakresie odpowiedzialności społecznej.