10 zł więcej za te same zakupy w jednej Biedronce. Wszystko przez zepsutą wagę

Jeden sklep, dwie kasy. Przy jednej zakupy kosztowały 26 zł - przy drugiej 16 zł. Klient Biedronki zapłacił za te same produkty 10 zł więcej niż powinien. Sieć tłumaczy, że to przez zepsutą wagę.

10 zł więcej za te same zakupy w jednej Biedronce. Wszystko przez zepsutą wagę
Źródło zdjęć: © East News | Andrzej Zbraniecki
Adam Janczewski

21.07.2018 10:53

Sprawę swojego czytelnika opisuje fakt.pl. Mężczyzna opowiedział o swoich zakupach w jednej z warszawskich Biedronek.
Mężczyzna przy kasie dowiedział się, że ma zapłacić za zakupy ponad 26 zł. Miał jednak wątpliwości co do ceny, ponieważ wcześniej robił podobne zakupy za zdecydowanie niższą kwotę.

Mężczyzna nie dał wiary kasjerce i zważył towar na stoisku owocowo-warzywnym. Tam okazało się, że jest o połowę lżejszy. Pracownica Biedronki zapewniała jednak, że to sklepowa waga jest zepsuta, a nie ta przy kasie.

Mężczyzna zapłacił, ale nie odpuścił. Z tymi samymi zakupami udał się do drugiej kasy i okazało się, że ma zapłacić za nie niecałe 16 zł, czyli 10 zł mniej.

Na dowód przedstawił paragony. Faktycznie, za produkty na wagę - ogórek, awokado, pomidory i brzoskwinie - cena była prawie dwukrotnie wyższa.

Fakt.pl poprosił o wyjaśnienie tej sprawy Biedronkę. Justyna Rysiak, menedżer ds. relacji zewnętrznych w Jeronimo Martins Polska S.A., wytłumaczyła, że do mechanizmu wagi dostało się ciało obce i przez to działała niepoprawnie.

Biedronka zapewnia, że usterka została już naprawiona. Poza tym wszystkie wagi w sklepie zostały sprawdzone przez personel i firmę zewnętrzną.

Justyna Rysiak podkreśliła także, że każda waga we wszystkich sklepach sieci jest legalizowana przez Główny Urząd Miar i Wag.

Serwisowaniem i kalibracją wag zajmują się firmy zewnętrzne, a kasjerzy przed rozpoczęciem pracy muszą sprawdzić czy działają one poprawnie.

Menedżer ds. relacji zewnętrznych w Jeronimo Martins dodaje, że przy 2,8 tys. sklepów zgłoszenia dotyczące wag są jednostkowe.

"Fakt" ustalił natomiast w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Warszawie, że nieprawidłowości z wagami zdarzają się w sklepach dość często.

Na przykład w pierwszym kwartale 2017 r. inspektorzy wykryli nieprawidłowości dotyczące wag w ok. 6 proc. skontrolowanych sklepów samoobsługowych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (257)