Trwa ładowanie...
dqm33bi
09-06-2014 17:25

14 firm wyróżnionych w programie "Firma Przyjazna Klientowi"

14 przedsiębiorstw otrzymało w poniedziałek godło "Firma Przyjazna Klientowi". Fundacja Obserwatorium Zarządzania wyróżnia w ten sposób firmy za wysoką jakość obsługi klientów.

dqm33bi
dqm33bi

Z badań Fundacji Obserwatorium Zarządzania wynika, że istnieje wyraźna relacja między jakością obsługi klienta a dochodowością przedsiębiorstwa. "Kiedy poprawia się jakość relacji z klientem, poprawiają się również wyniki finansowe firmy, zarówno jeśli chodzi o przychody, jak i zysk netto" - podkreśla Fundacja.

Wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan mówił podczas uroczystości, że sposób obsługi klienta przekłada się na wyniki przedsiębiorstwa. Przytoczył dane fundacji, z których wynika, że aż 6 mld zł firmy tracą rocznie z powodu złego kontaktu z klientem. Zapewnił, że jego resort stara się upraszczać przepisy, by polscy przedsiębiorcy mieli najłatwiejsze w Europie warunki do prowadzenia działalności gospodarczej.

Eksperci fundacji oceniają, że próba oszczędzania na jakości obsługi klienta jest działaniem krótkowzrocznym, ponieważ pozbawia firmę lojalności i rekomendacji stałych klientów, a tym samym wzrostu przychodów. Podstawowym sposobem dotarcia do doświadczeń klientów jest prowadzenie badań przez firmy w tym zakresie.

Wyróżnione godłem "Firma Przyjazna Klientowi" przedsiębiorstwa to: AVIVA, BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń Ogólnych, BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie, Certes sp. z o.o., Europejski Fundusz Leasingowy SA, General Logistics Systems Poland sp. z o.o., Impuls Leasing Polska sp. z o.o., MetLife, Natural Pharmaceuticals, Performance Media Sp. z o.o., PKP Energetyka SA, Santander Consumer Bank SA, Tauron Polska Energia SA, Zakład Robót Inżynieryjno - Instalacyjnych Instdom Krzysztof Domiński. Po raz pierwszy w ramach tego programu przyznano tytuł "Bank przyjazny klientowi".

dqm33bi

Celem ogólnopolskiego programu "Firma Przyjazna Klientowi" - jak podkreślają jego organizatorzy - jest "poprawa stanu polskiej gospodarki poprzez promowanie wysokich standardów obsługi klienta". Firmy same zgłaszają się do programu, a Fundacja przeprowadza badania wśród ich klientów. W przypadku dużych przedsiębiorstw rozmawia nawet z tysiącem osób.

Według organizatorów, godło jest informacją również dla innych klientów, że warto korzystać z usług danego przedsiębiorstwa, a także wyrazem uznania dla jego pracowników.

Fundacja Obserwatorium Zarządzania jest instytucją otoczenia biznesu; zajmuje się problemami przedsiębiorczości, wdrażania innowacji oraz edukacji ekonomicznej społeczeństwa i biznesu.

dqm33bi
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dqm33bi