Trwa ładowanie...

33 mln złotych kary dla UPC. Ma zwrócić klientom pieniądze

Kara dotyczy stosowania w umowach klauzul niedozwolonych, w tym np. możliwości jednostronnego podwyższania abonamentu za kablówkę. Firma ma też zwrócić klientom opłaty za podwyższenie abonamentu. UPC zapowiada odwołanie.

33 mln złotych kary dla UPC. Ma zwrócić klientom pieniądzeŹródło: Materiały prasowe, fot: UPC
d1o6e6t
d1o6e6t

Jak informuje UOKiK, do urzędu docierały skargi na to, że UPC Polska jednostronnie wyłącza niektóre kanały i podwyższa abonament.

Urządnicy skontrolowali regulaminy i wzroce umów. Stwierdzili, że stosowano w nich zapisy niezgodne z prawem.

Jak pisze w komunikacie UOKiK, UPC Polska gwarantował tylko liczbę kanałów telewizyjnych o określonej tematyce,
a nie konkretne programy wskazane w wykazie. W oferowanych klientom umowach operator dał sobie prawo do dowolnej zamiany lub usuwania kanałów z oferty.

Oglądaj też: Walka z nieuczciwymi firmami trwa. Wcisną ci wszystko

"UPC Polska zastrzegał, że wyłączenie kanałów nie jest zmianą umowy. W efekcie przy umowach na czas określony konsument musiałby ponosić opłaty, gdyby chciał zrezygnować z usług UPC. Zdaniem UOKiK, operator w umowach na czas określony nie może zmieniać ustalonych w nich istotnych warunków, a do takich należy wykaz kanałów. W takiej sytuacji osoby, które miały umowy na czas określony, powinny mieć prawo do rezygnacji z usług UPC" - czytamy w komunikacie UOKiK.

d1o6e6t

W umowach na czas nieokreślony zapisano też, że UPC ma prawo zwiększyć wysokość abonamentu o 5 do 8 złotych bez podania przyczyny, co zdaniem UOKiK również jest klauzulą niedozwoloną.

Firmę ukarano także za pobieranie opłat za nieuzasadnione wizyty technika. Zdaniem UOKiK, decyzja o tym, czy wizyta była potrzebna czy nie, była podejmowana arbitralnie.

- Wtedy UPC obciążał konsumenta opłatą 50 zł. Ocena tego, czy serwis był potrzebny, była jednostronna a konsument nie mógł jej zweryfikować. Mogło to również zniechęcać klientów do składania reklamacji" - czytamy w komunikacie Urzędu.

Na firmę nałożono 33 mln złotych kary. UPC ma też obowiązek poinformować klientów o decyzji i zwrócić opłaty za podwyżki abonamentu czy nieuzasadnione wezwanie technika.

d1o6e6t

Decyzja UOKiK nie jest prawomocna.

- Choć doceniamy uwagę, jaką UOKiK przykłada do ochrony konsumentów, stanowczo nie zgadzamy się z interpretacją regulatora, dotyczącą klauzul zakwestionowanych przez Urząd i praktyk spółki, stosowanych od 2015 roku - komentuje decyzję Michał Fura, rzecznik prasowy UPC Polska. - Uważamy, że taką decyzją UOKiK ogranicza rozwój rynku, innowacje i ofertę dla klientów oraz różnicuje warunki konkurencyjne dla podmiotów na rynku.

UPC zapowiada, że odwoła się od decyzji UOKiK.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d1o6e6t
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1o6e6t