4Fun Media spodziewa się 'widocznego spadku' kosztów nadawania od pocz. 2015 r.
Warszawa, 03.12.2014 (ISBnews) - 4Fun Media spodziewa się "widocznego spadku" kosztów nadawania sygnału telewizyjnego wszystkich stacji od początku przyszłego roku, dzięki przejściu na nadawanie w tańszej technologii DVB-S2, poinformowała agencję ISBnews prezes Ewa Czekała.
03.12.2014 | aktual.: 03.12.2014 13:08
"4fun Media działa na ciągle perspektywicznym rynku telewizyjnym i mediów cyfrowych. Świadczą o tym wieloletnie trendy dotyczące rynku oglądalności telewizji oraz widoczny trend wzrostowy przychodów reklamowych. Dodatkowo od wielu kwartałów zaobserwować można wzrost udziałów kanałów tematycznych, w tym segmentu muzycznego" - powiedziała ISBnews Czekała.
W jej ocenie, w takim otoczeniu rynkowym grupa ma szanse na dalszy rozwój oraz wzmocnienie pozycji rynkowej w oparciu o takie przewagi konkurencyjne, jak chociażby: odpowiednią dywersyfikację profilu posiadanych stacji muzycznych obejmującą najchętniej oglądane gatunki muzyczne (pop, dance, disco polo, hity)
, własne rozwiązania technologiczne (system emisyjny, selektor muzyczny, baza muzyczna, aplikacje mobilne, IT).
"Pozwala nam to utrzymywać efektywność kosztową działalności oraz unikać ponoszenia drogich opłat licencyjnych. Dzięki przejściu na nadawanie w tańszej technologii DVB-S2, od stycznia nastąpi widoczny spadek kosztów nadawania sygnału telewizyjnego wszystkich stacji należących do 4fun Media. Dodatkowo realizujemy aktywny udział w procesie cyfryzacji i konwergencji mediów, co umożliwia rozwój w nowych segmentach rynku mediów cyfrowych w oparciu o posiadane marki i rozwiązania typu second screen. Skutecznie docieramy do grup docelowych, którą w większości stanowi młoda widownia poprzez przez TV, internet, urządzenia mobilne, aplikację FUN APP" - dodała prezes 4Fun Media.
W jej ocenie, wysoki potencjał wzrostu, jeśli chodzi o zasięg techniczny i udział w rynku oglądalności, mają także dwie mniejsze stacje grupy - TV.Disco i Mjuzik.tv.
Do 5 grudnia trwa oferta obligacji spółki o wartości do 6 mln zł. Środki uzyskane z emisji obligacji zostaną przeznaczone w szczególności na działania marketingowe związane z umocnieniem pozycji na rynku telewizyjnym i mediów cyfrowych, ewentualne przejęcie podmiotów dywersyfikujących obecne źródła przychodów oraz zasilenie kapitału obrotowego. Spółka zapowiadała też wcześniej, że chce wprowadzić obligacje na rynek Catalyst.
Grupa kapitałowa 4Fun Media prowadzi działalność na rynku mediów telewizyjnych i cyfrowych. Do grupy należą kanały muzyczne 4Fun.tv, TV.DISCO i mjuzik.tv oraz spółka Program, która zajmuje się kompleksowym wsparciem sprzedaży i dystrybucji kanałów telewizyjnych na rynku polskim. 4fun Media dysponuje własną, interaktywną platformą telewizyjną, która umożliwia emisję kontentu video w różnych formatach (telewizja, telefonia komórkowa, platformy IPTV, internet, VoD) oraz tworzenie innowacyjnych produktów i rozwiązań technologicznych, przystosowanych do cyfrowych kanałów dystrybucji.
Sebastian Gawłowski
(ISBnews)