8 skutecznych sposobów na reklamę firmy w Internecie
Jak zdobyć pierwszych klientów, kiedy dopiero zaczynasz i nie masz jeszcze zbudowanej marki? A może prowadzisz już własny biznes i szukasz skutecznych sposobów na reklamę swojej firmy w Internecie? Bez względu na to, jaki masz staż oraz czy świadczysz usługi, czy też sprzedajesz produkty, warto poznać możliwości, dzięki którym dotrzesz do użytkowników potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą.
Pozyskiwanie klientów dzięki kampanii Google Ads
Dzisiaj masz naprawdę wiele możliwości, aby wypromować swój biznes w sieci i zacząć pokazywać się klientom. Jednym z najskuteczniejszych i najbardziej popularnych rozwiązań są kampanie reklamowe Google Ads. Dzięki dobrze zrealizowanej kampanii możesz dotrzeć do wielu osób jednocześnie i to w momencie, kiedy akurat szukają Twojego produktu lub usługi. Google pozwala na emisję reklamy produktowej, tekstowej oraz banerowej. Kampanie reklamową możesz uruchomić praktycznie z dnia na dzień, przez co widoczność Twojej strony internetowej wzrasta od razu.
Remarketing
Na pewno kilka razy zdarzyło Ci się zobaczyć reklamę produktu, o którym przed chwilą pisałeś ze znajomymi lub produktu, którego niedawno oglądałeś - to jest właśnie remarketing. Remarketing to bardzo sprytne i całkiem niedrogie narzędzie marketingowe, które wyświetla reklamę poszczególnej grupie odbiorców. To sposób docierania do klientów, którzy przynajmniej raz odwiedzili Twoją stronę lub dodali dany produkt do koszyka, ale ostatecznie nie dokonali zakupu. Takim osobom możesz później wyświetlać reklamę, która ponownie zachęci do wejścia na stronę i sfinalizowanie transakcji.
Pozyskuj klientów na YouTube
YouTube, zaraz po Google, to największa wyszukiwarka treści w Internecie. Każdego dnia serwis odwiedza ok. 2 mld osób, więc to bardzo dobre miejsce na reklamę Twojego biznesu i kolejna możliwość pozyskania nowych klientów.
Po pierwsze. Stwórz content - czyli zacznij nagrywać filmy. Skutecznym rozwiązaniem jest przygotowanie treści, które będą odpowiadać na potrzeby użytkowników. Zastanów się jakie frazy Twój potencjalny klient może wpisać w wyszukiwarkę i postaraj się na te słowa kluczowe odpowiadać w formie video. Lepiej tworzyć więcej krótkich filmów (3-5 minut), które będziesz często publikował, niż dwa długie (15 minut i wyżej), które prześlesz do serwisu raz w miesiącu. Krótki film ma większe szanse, że zostanie obejrzany w całości - a to przekłada się na lepszą ocenę algorytmów.
Po drugie. Reklamuj się na portalu! Pewnie zauważyłeś, że YouTube bardzo często wyświetla reklamy produktów, zanim jeszcze zdążysz obejrzeć film. Format video od zawsze cieszy się dużym powodzeniem i zdecydowanie warto zainwestować w krótki i interesujący spot, który będziesz mógł użyć w kampanii reklamowej na YouTube. Reklama Twojego biznesu może również pokazywać się w formie baneru i wyświetlać się podczas oglądania.
Przykład reklamy video
Przykład reklamy banerowej na YouTube
Pozycjonuj swoją stronę w wyszukiwarce
Klienci szukają produktów nie tylko na portalach aukcyjnych, ale przede wszystkim w Google. Pierwsze pozycje w wyszukiwarce zawsze przekładają się na lepszą sprzedaż, więc powinieneś wykorzystać ten potencjał i zadbać o lepszą widoczność swojego sklepu. Jest kilka rzeczy, na które powinieneś zwrócić uwagę optymalizując swoją stronę pod wyszukiwarkę Google.
- Odpowiednio dobieraj słowa kluczowe
- Meta title - Zadbaj o tytuł strony (max. 65 znaków)
- Meta description - Dodaj unikalny opis dla każdej podstrony (120-150 znaków)
- Zadbaj o jakość stron produktowych - czyli nie kopiuj opisów ze strony producenta, tylko twórz unikalne i oryginalne treści oraz szczegółowo nazywaj swoje produkty (np. Damska torba z frędzelkami w kolorze czerwonym)
- Optymalizuj pliki graficzne (nie powinny przekraczać 200kb)
- Atrybut ALT - czyli dodaj alternatywny opis do wszystkich obrazów na stronie
- Korzystaj z nagłówków H1-H6
- Koniecznie dostosuj stronę sklepu do urządzeń mobilnych (RWD)
- Zainstaluj certyfkat SSL
To tylko kilka podstawowych działań, które musisz wprowadzić na swojej stronie, aby pojawić się wyżej w wynikach wyszukiwania. Możesz samodzielnie przeprowadzić audyt strony i zobaczyć, jaki potencjał ma Twój sklep w wyszukiwarkach. Nie ma w tym nic trudnego i zazwyczaj trwa krócej niż minutę.
Content Marketing - czyli reklama bez reklamy
Content marketing to strategia marketingowa składająca się z tworzenia i publikacji atrakcyjnych oraz przydatnych treści, które pozwolą przyciągnąć użytkowników. Celem marketingu treści jest zwrócenie uwagi odbiorców i zbudowanie z nimi stałej relacji.
To dzięki marketingowi treści mamy możliwość przebicia się przez konkurencję. Zastanów się jaka jest misja Twojej firmy, co chciałbyś przekazać swoim klientom oraz w jaki sposób im to komunikować. Koniecznie stwórz bloga i zacznij pisać artykuły. Nagrywaj poradniki oraz wywiady na YouTube. Zacznij publikować regularnie i jak najczęściej posty w mediach społecznościowych. Dziel się wiedzą na webinariach, a nawet nagraj podcast o swojej branży
Zdefiniuj swoich odbiorców i dostosuj odpowiednie komunikaty. Do osób starszych bardziej trafią krótsze artykuły, poradniki, wywiady oraz proste nagrania video. Jeżeli Twoją grupą docelową jest sektor B2B, to zacznij publikować artykuły eksperckie, case study lub raporty. Młodsi użytkownicy bardziej doceniają niestandardowe formy - trendy, real time marketing, infografiki, nagrania video i ciekawostki.
Facebook Ads - pokaż się w mediach społecznościowych
Media społecznościowe mają dzisiaj ogromną siłę przebicia i prawie każda firma powinna mieć swoją stronę na Facebooku. W social media możemy do klientów docierać organicznie, ale dzięki kampanii w Facebook Ads, mamy szansę pokazać się bardzo dużej grupie odbiorców, którą sami sobie wybierzemy. W samej Polsce z Facebooka i Instagrama korzysta ponad 20 milionów osób, więc obok takiej grupy nie można przechodzić obojętnie. To mogą być Twoi klienci. Dzięki FB Ads możesz promować posty i relacje na Facebooku i Instagramie.
Referencje i rekomendacje - czyli oceny Google i Facebook
Jeżeli tylko masz okazję, to poproś klientów o feedback. Rekomendacje klientów zawsze ułatwiają innym użytkownikom podejmować decyzje zakupowe. Internauci mogą nie kojarzyć Twojej firmy, a wtedy zaczną szukać informacji o jakości Twoich usług lub produktów. I tutaj doskonale sprawdzają się opinie klientów - prawdziwe, naturalne, może nawet trochę krytyczne, ale ogólnie oceniające pozytywnie jakość towaru, czas realizacji zamówienia czy obsługę klienta.
Zamiast szukać – daj się znaleźć
Jak widzisz Internet daje dzisiaj ogromne możliwości pozyskiwania nowych klientów. Reklama w internecie to fundament prężnie rozwijającego się rynku ecommerce. Pozwala natychmiastowo zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie i gwarantuje wysoką skuteczność docierania do potencjalnych klientów. Do tego dochodzi zaawansowana możliwość targetowania, dzięki której możesz docierać do konkretnej grupy odbiorców. Odpowiednie rozplanowanie i wdrożenie dodatkowych działań reklamowych zawsze przekłada się na satysfakcjonując
WP Finanse na: