Chińczycy szybko zakochali się w polskiej wieprzowinie -
Od połowy zeszłego roku gwałtownie rośnie eksport polskiego mięsa. Podczas gdy jeszcze w maju 2012 sprzedaliśmy go Chińczykom za jedyne 50 tys. dolarów miesięcznie, tak już w grudniu było to aż 8,4 mln dolarów. To niewątpliwie efekt kilku misji handlowych organizowanych przez polskie służby dyplomatyczne.
Polska ambasada w Pekinie podaje, że aktualnie zezwolenie na sprzedaż mięsa na rynku chińskim ma już 14 zakładów. Tymczasem Holendrzy czy Brytyjczycy mają takich certyfikatów zaledwie kilka.
- Polskie mięso trafia w większości do chińskich restauracji i hoteli najwyższej klasy, gdzie priorytetem jest jakość żywności - podkreśla polska ambasada.
Co ciekawe jeden z największych polskich producentów wędlin, firma Animex, właśnie stała się własnością Chińczyków. Polskie zakłady należały do amerykańskiej firmy, którą kupił Shuanghui International.