ABC Data planuje debiut na GPW na początku czerwca

05.05. Warszawa (PAP) - ABC Data, lider na rynku dystrybucji IT w Polsce, planuje debiut na warszawskiej giełdzie na początku czerwca. Jednym z głównych celów emisyjnych spółki są...

05.05.2010 | aktual.: 05.05.2010 14:08

05.05. Warszawa (PAP) - ABC Data, lider na rynku dystrybucji IT w Polsce, planuje debiut na warszawskiej giełdzie na początku czerwca. Jednym z głównych celów emisyjnych spółki są akwizycji i niewykluczone, że jedna z nich będzie sfinalizowana jeszcze w 2010 r. Strategicznym celem ABC Data jest utrzymanie pozycji lidera na rosnącym rynku - poinformowali na spotkaniu z dziennikarzami przedstawiciele spółki.

"Sądzimy, że nasz debiut na warszawskiej giełdzie będzie miał miejsce na początku czerwca" - powiedział prezes spółki Marek Sadowski.

Oferta publiczna obejmuje 22 mln akcji serii H nowej emisji oferowanych w ramach publicznej subskrypcji. Ponadto wprowadzający, Arthur Holding i grupa MCI, zamierzają zaoferować 11.094.400 istniejących akcji serii B oraz 11 mln istniejących akcji serii. C.

Szacowana wartość całej oferty to około 120 mln zł, w tym wpływy z emisji nowych akcji szacowane są na około 60 mln zł brutto. Akcje będą oferowane w dwóch transzach. Transza instytucjonalna obejmie 35 mln akcji, a transza indywidualna 9.094.400 akcji.

Ze środków pozyskanych z emisji spółka chce wydać 46 mln zł na przejęcia podmiotów z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, a ogółem na inwestycje związane z nabyciem przejmowanych podmiotów spółka zamierza wydać 67,2 mln zł.

ABC Data zainteresowana jest podmiotami o odpowiedniej skali działalności, które posiadają kontrakty z kluczowymi dostawcami IT, pasują do modelu biznesowego spółki i których przejęcie umożliwi dalszą ekspansję terytorialną w regionie.

ABC Data obecnie rozmawia z kilkoma podmiotami prowadzącymi działalność na terenie krajów Europy Środkowo-Wschodniej należących do Unii Europejskiej, a rozmowy z jednym z nich znajdują się w zaawansowanym stadium.

"Nie wykluczam, że finalizacja jednej z inwestycji jest możliwa jeszcze w bieżącym roku" - powiedział Sadowski.

Grupa planuje też rozwój organiczny. Jeszcze w 2010 r. planuje rozpoczęcie działalności na Litwie w oparciu o model działalności ze Słowacji, tzn. niskokosztowy. Biuro handlowe oraz dział marketingu litewskiej spółki będą zlokalizowane w Warszawie, jak również towar będzie wysyłany z magazynu w Warszawie.

"Nasza strategia zakłada wzmocnienie pozycji lidera na rosnącym rynku dystrybucji produktów IT w Polsce i osiągnięcie statusu największego dystrybutora IT w regionie Europy Środkowo-Wschodniej" - powiedział Michał Rumiński, członek zarządu ABC Data.

16,7 mln zł spółka planuje wydać na inwestycje związane z projektem automatyzacji magazynu, z czego 11,4 mln zł pochodzić będzie z emisji akcji serii H, a pozostałe wydatki inwestycyjne w tym projekcie finansowane będą z kredytów inwestycyjnych i środków własnych. Inwestycja ma umożliwić lepsze wykorzystanie powierzchni magazynowej, zwiększenie kontroli procesu wysyłkowego i w rezultacie zmniejszenie kosztów.

Według raportu Computerworld Top200 ABC Data była w 2008 r. największym dystrybutorem IT w Polsce, wyprzedzając Action, AB i Tech Data Polska. ABC Data działa także w Czechach i na Słowacji.

Prezes spółki nie wyklucza możliwości konsolidacji w przyszłości polskiego rynku.

"W Polsce, jeśli chodzi o konsolidację rynku dystrybutorów IT, praktycznie jeszcze nic się nie wydarzyło i na pewno nie mogę wykluczyć takiej możliwości w przyszłości" - powiedział Sadowski.

W 2009 roku grupa ABC Data miała 30,34 mln zł zysku netto, 54,1 mln zł zysku operacyjnego, 57,5 mln zł EBITDA i 2,37 mld zł przychodów.

Prognoza na 2010 r. przewiduje wypracowanie 31,23 mln zł zysku netto, 49,86 mln zł EBITDA i 2,46 mld zł przychodów.

"Postrzegamy tę prognozę jako dość konserwatywną" - powiedział prezes.

Obecnie największym akcjonariuszem ABC Data jest MCI.PrivateVentures FIZ z zaangażowaniem na poziomie 55,7 proc., MCI.PrivateVentures z 15,8 proc., Arthur Holding z 11,2 proc. i MCI Management z 10,1 proc.

Po przeprowadzeniu oferty z akcjonariatu zniknie Arthur Holding, zaangażowanie MCI.PrivateVentures FIZ spadnie do 36,5 proc., MCI.PrivateVentures do 12,9 proc., MCI Management do 8,2 proc., a w rękach nowych akcjonariuszy będzie 36,3 proc. kapitału.(PAP)

gsu/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
emisjainformatykaabc data
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)