Accor partnerem chińskiego giganta
Accor zawarł porozumienie z Huazhu Hotels Group. Hotelowa spółka będzie razem dysponować ponad 2 tysiącami obiektów w Chinach
16.12.2014 | aktual.: 17.12.2014 11:34
Na podstawie zawartej transakcji hotele ekonomiczne i hotele kategorii średniej należące do Accoru w Chinach wejdą w skład grupy Huazhu (China Lodging Group). Zgodnie z warunkami porozumienia Huazhu stanie się wyłącznym franczyzodawcą Accoru w markach ekonomicznych (ibis, ibis Styles,) segmencie średnim (Novotel i Mercure) oraz w kategorii wyższej (Grand Mercure) w Chinach, Mongolii i na Tajwanie.
Accor pozostanie właścicielem hoteli marek luksusowych i wyższych w Chinach, w tym hoteli Sofitel, Pullman, MGallery i The Sebel. Huazhu stanie się jednak ich mniejszościowym akcjonariuszem (10 procent). Ma też, dzięki znajomości lokalnego rynku nieruchomości, wspomagać ich przyszły rozwój. Chińska spółka planuje, że pod markami Accoru, w nadchodzących pięciu latach powstanie od 350 do 400 nowych hoteli.
Jak zapowiadają przedstawiciele Accoru, hotele w Chinach będą nadal działały pod międzynarodowymi markami oraz zgodnie z ich standardami, korzystając z dotychczasowych platform globalnej dystrybucji i programów lojalnościowych.
Zgodnie z warunkami porozumienia, Accor obejmie 10 procent udział w Huazhu, a przedstawiciel tej spółki otrzyma stanowisko w radzie dyrektorów Huazhu.
Umowa umożliwi też członkom obu programów lojalnościowych (łącznie 47 mln posiadaczy kart członkowskich) dostęp do sieci ponad 5600 hoteli na całym świecie.
- Partnerstwo z Huazhu ma znaczenie dla naszej transformacji cyfrowej. Umowa połączy mocne strony platform rezerwacyjnych oraz programów lojalnościowych obu grup, zapewniając poszerzenie zasięgu dystrybucji - zauważył cytowany w komunikacie prasowym Sebastien Bazin, prezes grupy Accor
- Biorąc pod uwagę szeroki portfel marek oraz silne platformy dystrybucyjne i programy lojalnościowe, Accor i Huazhu mają wiele wspólnych wartości. Łącząc siły, możemy przyspieszyć wzrost oraz przyciągnąć więcej klientów do poszerzonych sieci - opisuje w komunikacie spółki Ji Qi, założyciel i prezes Huazhu.
Jak opisują przedstawiciele obu spółek, celem sojuszu jest połączenie atutów obu grup, czyli cieszących się międzynarodowym uznaniem marek i potężnej sieci dystrybucyjnej Accoru z szerokim zasięgiem, lokalną reputacją oraz perspektywami rozwojowymi Huazhu Hotels Group w Chinach.
Huazhu jest najszybciej rozwijającą się grupą hotelarską w Chinach. Spółka dysponuje ponad 1900 hotelami. W roku 2013 Huazhu plasowała się na trzynastym miejscu w rankingu* największych grup hotelarskich na świecie. Marki hotelowe Huazhu obejmują pełen zakres segmentów rynkowych od kategorii wyższej (Joya, Manxin), przez hotele kategorii średniej (JI Hotels, Starway), aż po hotele ekonomiczne (Hanting, Elan and Hi Inn).
Accor posiada w Chinach 144 hotele pod ośmioma markami. W segmencie hoteli luksusowych i kategorii wyższej (Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure), hoteli średniej kategorii (Novotel, Mercure) oraz ekonomicznych (ibis, ibis Styles). Grupa jest obecna w Chinach od ponad trzech dekad.
- Źródło: roczny ranking największych spółek hotelarskich opracowany przez HOTELS w roku 2014.