Trwa ładowanie...
d2bkm0h

Action chce w 2011 r. zmniejszyć koszty działalności o około 10 mln zł

01.09. Warszawa (PAP) - Action wdraża program oszczędnościowy, który ma umożliwić grupie zmniejszenie w 2010 r. kosztów działalności o 10 mln zł. Spółka upatruje szanse na dalszy...

d2bkm0h
d2bkm0h

01.09. Warszawa (PAP) - Action wdraża program oszczędnościowy, który ma umożliwić grupie zmniejszenie w 2011 r. kosztów działalności o 10 mln zł. Spółka upatruje szanse na dalszy wzrost m.in. w nowych rynkach zbytu i zwiększaniu liczby klientów eksportowych - poinformowali na konferencji prasowej przedstawiciele spółki.

"Przeprowadziliśmy audyt wewnętrzny z zewnętrzną firmą doradczą, który wskazał na miejsca gdzie możliwa jest redukcja kosztów. Spodziewamy się, że działania optymalizacyjne, które planujemy wprowadzić spowodują spadek kosztów naszej działalności w przyszłym roku o około 10 mln zł, przy jednoczesnym planowanym wzroście obrotów" - powiedział prezes Action, Piotr Bieliński.

Grupa Action będzie szukała oszczędności optymalizując prace niektórych działów i upraszczając strukturę działalności. Planuje także zweryfikować rozpoczęte w ubiegłym roku projekty inwestycyjne i zamrozić nowe inwestycje. Prezes zapowiedział także obniżenie o 30 proc. wynagrodzeń zarządu.

Oprócz planowanych oszczędności Action prowadzi prace nad zwiększeniem sprzedaży.

d2bkm0h

"Nasz plan na kolejne kwartały zakłada dalszy wzrost przychodów przy utrzymaniu mocnych wskaźników rentowności. Zmierzając w tym kierunku stale poszukujemy nowych rynków zbytu, również zagranicznych, gdzie mamy klientów na wysokomarżowe produkty marek własnych" - powiedział Bieliński.

"Wzmacniamy także naszą pozycję na rynku RTV/AGD i w segmencie sieci handlowych. Podpisaliśmy kontrakt i rozpoczęliśmy współpracę z siecią Real oraz ze spółką MGI zrzeszającą sieci Intermarche i Brikomarche. Rozszerzyliśmy działalność w sieci E'Leclerc poprzez podpisanie umów z jej kolejnymi spółkami" - dodał.

Action w najbliższej przyszłości chce położyć także mocny nacisk na sprzedaż produktów pod markami własnymi, co ma być istotnym elementem walki o poprawę marż.

W I półroczu 2010 r. skonsolidowany zysk netto Action wyniósł 8,08 mln zł, a w samym drugim kwartale 78 tys. zł. Przedstawiciele spółki poinformowali, że na słabe wyniki II kw. wpłynęło głównie: obniżenie marż na rynku, wzrost kosztów działalności, wahania kursów walut i znaczny spadek kursu złotego na dzień bilansowy skutkujący przewalutowaniem salda Action SA na kwotę 2,18 mln zł.

Marża brutto na sprzedaży w pierwszym półroczu wyniosła 8,8 proc. Bieliński poinformował, że w III kw. uzyskiwana przez grupę marża brutto na sprzedaży powinna ulec poprawie jak również, że grupa w ostatnim czasie notuje dynamiczny wzrost obrotów, który w sierpniu wyniósł około 20 proc. r/r.(PAP)

gsu/ ana/

d2bkm0h
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2bkm0h