Trwa ładowanie...
d1bmgi0
d1bmgi0

Agora nadal liczy na 2-4% wzrostu rynku reklamy w tym roku, może być bliżej 4%

Warszawa, 11.05.2015 (ISBnews) - Agora podtrzymała szacunki tegorocznego wzrostu wartości wydatków na reklamę w Polsce w przedziale 2-4%, ale nie wyklucza, że tempo to może kształtować się w górnych granicach przewidywanego zakresu wzrostu, podała spółka.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
d1bmgi0

"Spółka podtrzymuje swoje szacunki tegorocznego wzrostu wartości wydatków na reklamę w Polsce w przedziale od 2 do 4%. Biorąc jednak pod uwagę pozytywne sygnały płynące z polskiej gospodarki oraz wyższy od oczekiwanego wzrost wydatków na reklamę w okresie styczeń - marzec 2015 r. Agora nie wyklucza, że dynamika tego wzrostu w 2015 r. może być nieznacznie wyższa niż w 2014 r. i kształtować się w górnych granicach przewidywanego zakresu wzrostu" - czytamy w raporcie kwartalnym.

Agora podała też, że rynek reklamy w Polsce wzrósł w I kw. 2015 r. o 3,5% (po wzroście o 3,0% r/r kwartał wcześniej). Reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług blisko 1,7 mld zł.

W I kw. 2015 r. reklamodawcy zwiększyli wydatki reklamowe we wszystkich segmentach rynku z wyjątkiem prasy, podkreśla spółka. Według zaprezentowanych przez nią danych, w I kw. w segmencie TV odnotowano wzrost o 3,5%, w internecie - o 6,5%, w radiu - o 15%, w reklamie zewnętrznej - o 3,5%, w kinie - o 4,5%. Spadki odnotowały segmenty czasopisma - o 9% i dzienniki - o 10,5%.

d1bmgi0

Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej, "Metra" - największego polskiego dziennika bezpłatnego oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios, drukarnie oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.

(ISBnews)

d1bmgi0

Podziel się opinią

Share

d1bmgi0

d1bmgi0