Trwa ładowanie...
d4g3s3d

Agora nie dostrzega istotnej poprawy na rynku reklamy w IV kw. (opis)

...

d4g3s3d
d4g3s3d

10.11. Warszawa (PAP) - Agora nie dostrzega istotnych elementów poprawy na rynku reklamy w czwartym kwartale 2009 roku - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym.

"Kondycja rynku reklamy w czwartym kwartale 2009 r. zależy w istotnej mierze od stanu polskiej gospodarki, w szczególności poziomu inwestycji przedsiębiorstw, skali napływu środków z Unii Europejskiej oraz poziomu konsumpcji indywidualnej. Opierając się na wartości tych wskaźników w trzech pierwszych kwartałach 2009 r., nie dostrzegamy istotnych elementów poprawy na rynku reklamy" - podała Agora.

Według szacunków Agory wydatki na całym rynku reklamy spadły w ciągu trzech miesięcy 2009 roku o 13 proc. do 4,96 mld zł.

Spółka poinformowała też, że w trzecim kwartale 2009 roku, skutki spowolnienia gospodarczego dotkliwie odbiły się na wpływach reklamowych wszystkich segmentów rynku reklamy.

d4g3s3d

Dynamika spadku wydatków na reklamę w dziennikach wyniosła 23 proc., głównie ze względu na spadek wpływów ogłoszeniowych z branży praca, nieruchomości oraz motoryzacja i telekomunikacja.

Telewizja odnotowała spadek wpływów reklamowych o prawie 13 proc. Wydatki na reklamę w radio spadły o 20 proc., a rynek reklamy zewnętrznej skurczył się o 21 proc.

Wpływy z reklam w czasopismach były niższe o 16 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

Jedynie Internet zanotował nieznaczny wzrost wpływów reklamowych o prawie 1 proc.(PAP)

bas/ gor/

d4g3s3d
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4g3s3d