10.11. Warszawa (PAP) - Agora nie dostrzega istotnych elementów poprawy na rynku reklamy w czwartym kwartale 2009 roku - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym.
"Kondycja rynku reklamy w czwartym kwartale 2009 r. zależy w istotnej mierze od stanu polskiej gospodarki, w szczególności poziomu inwestycji przedsiębiorstw, skali napływu środków z Unii Europejskiej oraz poziomu konsumpcji indywidualnej. Opierając się na wartości tych wskaźników w trzech pierwszych kwartałach 2009 r., nie dostrzegamy istotnych elementów poprawy na rynku reklamy" - podała Agora.
Według szacunków Agory wydatki na całym rynku reklamy spadły w ciągu trzech miesięcy 2009 roku o 13 proc. do 4,96 mld zł.
Spółka poinformowała też, że w trzecim kwartale 2009 roku, skutki spowolnienia gospodarczego dotkliwie odbiły się na wpływach reklamowych wszystkich segmentów rynku reklamy.
Dynamika spadku wydatków na reklamę w dziennikach wyniosła 23 proc., głównie ze względu na spadek wpływów ogłoszeniowych z branży praca, nieruchomości oraz motoryzacja i telekomunikacja.
Telewizja odnotowała spadek wpływów reklamowych o prawie 13 proc. Wydatki na reklamę w radio spadły o 20 proc., a rynek reklamy zewnętrznej skurczył się o 21 proc.
Wpływy z reklam w czasopismach były niższe o 16 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Jedynie Internet zanotował nieznaczny wzrost wpływów reklamowych o prawie 1 proc.(PAP)
bas/ gor/