Agora nie widzi symptomów ożywienia na rynku reklamy
...
13.08.2009 | aktual.: 13.08.2009 08:13
13.8.Warszawa (PAP) - Agora ocenia, że nadal nie daje się zauważyć symptomów ożywienia na rynku reklamy w Polsce - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym.
"W pierwszym półroczu 2009 r. skutki spowolnienia gospodarczego dotkliwie odbiły się na wpływach reklamowych wszystkich segmentów rynku reklamy. Kondycja rynku reklamy w drugim półroczu 2009 r. i szacunki dla kolejnych lat zależą w istotnej mierze od prognoz PKB dla Polski" - podała Agora w raporcie.
"Pomimo pozytywnych sygnałów dotyczących wartości PKB dla Polski w 2009 r., prognozy dotyczące wartości rynku reklamy pozostają nadal rozbieżne. Dlatego też Spółka nie jest w stanie wiarygodnie oszacować, jak będzie rozwijała się sytuacja na rynku reklamy w 2009 r" - podano.
"Biorąc pod uwagę dużą wrażliwość rynku reklamy na zmiany wartości PKB, jak i wysoką zmienność korelacji między tymi dwoma wskaźnikami oraz jej nieprzewidywalność w czasach kryzysu, jakiekolwiek szacunki wartości rynku reklamy byłyby obarczone dużym ryzykiem błędu. W opinii Spółki nadal nie daje się zauważyć symptomów ożywienia na rynku reklamy w Polsce" - czytamy dalej.
Według szacunków Agory w drugim kwartale 2009 roku wartość rynku reklamy wyniosła 1,89 mld zł, czyli o 17 proc. mniej niż w drugim kwartale ubiegłego roku.
Dla całego pierwszego półrocza 2009 roku wartość rynku reklamy wyniosła 3,5 mld zł, tj. o 13 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.(PAP)
bas/ gor/