Agora nie zwiększy działań marketingowych w IV kw. r/r i wciąż będzie kontrolować koszty
15.11. Warszawa (PAP) - Grupa Agory nie planuje w IV kw. 2010 zwiększenia intensywności działań marketingowych r/r, zamierza kontynuować politykę kontroli kosztów w tym zakresie, a...
15.11.2010 | aktual.: 15.11.2010 08:23
15.11. Warszawa (PAP) - Grupa Agory nie planuje w IV kw. 2010 zwiększenia intensywności działań marketingowych r/r, zamierza kontynuować politykę kontroli kosztów w tym zakresie, a na wysokość kosztów operacyjnych grupy wpłyną w IV kw. koszty segmentu kino, który będzie pierwszy raz w pełni konsolidowany w wynikach grupy - podała spółka w komunikacie prasowym.
"Grupa nie planuje istotnego zwiększenia intensywności działań marketingowych w pozostałej części br. w stosunku do tych prowadzonych w 4 kw. 2009 r. Poziom wydatków marketingowych zależy od dynamiki rozwoju poszczególnych mediów, liczby uruchamianych w danym kwartale projektów, w tym kolekcji wydawniczych, a także rynkowej aktywności i projektów konkurencji. Wysokość kosztów materiałów i energii w następnych kwartałach będzie zależała głównie od cen papieru, które wykazują trend wzrostowy, oraz wolumenu produkcji i kursu wymiany euro do złotego" - podała Agora.
"Grupa, w miarę możliwości, zamierza kontynuować politykę kontroli kosztów w tym zakresie. Na wysokość kosztów operacyjnych netto Grupy w 4 kw. 2010 r. wpłyną koszty segmentu Kino, którego rachunek zysków i strat za pełny kwartał będzie po raz pierwszy konsolidowany w wynikach Grupy Agora za 4 kw. 2010 r" - podano.
Agora podała, że Grupa kontynuuje politykę kontroli kosztów w celu dostosowania jej funkcjonowania do kondycji rynku reklamowego, a na wysokość wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników wpływają m.in. zmienne elementy wynagrodzenia związane ze stopniem realizacji założonych budżetów sprzedażowych na dany rok obrotowy w poszczególnych segmentach biznesowych oraz stopień realizacji budżetu całej Grupy. Dodatkowo, w Grupie na bieżąco realizowane są projekty rozwojowe, w tym w zakresie budowy kompetencji w mediach elektronicznych.
"W IV kw. 2010 r. na wysokość wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników wpłyną koszty związane z niegotówkowymi płatnościami w formie papierów wartościowych (ok. 3,6 mln zł) oraz koszty rezerwy na wypłatę premii dla pracowników" - podała spółka.
Agora podała też, że w 2010 roku grupa Helios nie planuje otwarć nowych multipleksów, a poziom przychodów Agory z działalności kinowej w IV kw. 2010 roku będzie zależał głównie od repertuaru filmowego, w tym filmów wyprodukowanych w technologii 3D.
"Dodatkowym czynnikiem mającym wpływ na poziom przychodów będzie tempo cyfryzacji istniejących obiektów kinowych grupy Helios, uzależnione w dużej mierze od dostępności projektorów cyfrowych u producentów" - podano.(PAP)
bas/ gor/