Agora obniża prognozę dla rynku reklamy w dziennikach na '12 r., spodziewa się 17‑20 proc. spadku

10.08. Warszawa (PAP) - Agora spodziewa się 17-20 proc. spadku wydatków reklamowych w segmencie dzienników w 2012 r. Ponadto obniżona została prognoza dla całego rynku do 2-5 proc....

10.08.2012 | aktual.: 10.08.2012 08:08

10.08. Warszawa (PAP) - Agora spodziewa się 17-20 proc. spadku wydatków reklamowych w segmencie dzienników w 2012 r. Ponadto obniżona została prognoza dla całego rynku do 2-5 proc. spadku, dla internetu do 8-11 proc. wzrostu, kina do od 1 proc. spadku do 2 proc. wzrostu, a radia do 1-4 proc. spadku - poinformowała Agora w komunikacie prasowym.

"Obserwując pogarszającą się sytuację makroekonomiczną i na rynku reklamy, spółka zdecydowała się zweryfikować swoje szacunki rynku reklamy w 2012 r. opublikowane w komentarzu zarządu do raportu za czwarty kwartał 2011 r. Po dogłębnej analizie sytuacji na rynku reklamy w pierwszym półroczu 2012 r. i do dnia publikacji niniejszego sprawozdania finansowego, spółka zakłada, że dynamika spadku wartości wydatków reklamowych w Polsce będzie się kształtować w przedziale pomiędzy 2 proc. a 5 proc. w 2012 r." - podano w raporcie

"Według szacunków spółki, reklamodawcy nadal będą ograniczali swoje budżety reklamowe w prasie w 2012 r. Wartość wydatków reklamowych w dziennikach może zmniejszyć się o około 17-20 proc., natomiast w czasopismach o około 8-11 proc." - dodano.

W opinii Agory, reklamowdawcy zwiększą swoje wydatki na reklamę w internecie o 8-11 proc. w 2012 r. Wydatki na reklamę kinową będą się kształtować w przedziale pomiędzy ewentualnym spadkiem o 1 proc., a wzrostem o 2 proc.

"Wartość budżetów reklamowych realizowanych na nośnikach reklamy zewnętrznej zmniejszy się o około 0-3 proc. W oparciu o analizę danych rynkowych, spółka szacuje, że spadek wartości wydatków na reklamę w telewizji zmniejszy się o około 3-6 proc., natomiast w radio o około 1-4 proc." - poinformowano.

W raporcie podano, że wraz z uzyskiwaniem dokładniejszych informacji rynkowych w kolejnych kwartałach, Agora może skorygować szacunki dotyczące wydatków w poszczególnych mediach.

Opublikowane na początku roku prognozy Agory zakładały, że rynek reklamowy w 2012 roku będzie rósł w tempie 0-3 proc., w segmencie dzienników zanotuje spadek od 14 do 17 proc. a w segmencie czasopism nastąpi spadek rzędu 6-9 proc.

Agora szacowała wówczas, że reklama internetowa zanotuje wzrost na poziomie 9-12 proc., reklama kinowa urośnie w tempie od 3 do 6 proc. Zakładano też, że wydatki na reklamę w segmentach telewizji, radia i reklamy zewnętrznej wyniosą od 0 do 3 proc.(PAP)

jow/ kam/ morb/

Źródło artykułu:PAP
mediagiełdaagora
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)