Agora w II kw.'12 miała 1,3 mln zł zysku netto wobec konsensusu 1,8 mln zł zysku (opis)
10.08. Warszawa (PAP) - Grupa Agory miała w drugim kwartale 2012 roku 1,3 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 21,5 mln zł zysku netto w...
10.08.2012 | aktual.: 10.08.2012 08:23
10.08. Warszawa (PAP) - Grupa Agory miała w drugim kwartale 2012 roku 1,3 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 21,5 mln zł zysku netto w II kw. 2011 r. Zysk netto okazał się o 27,8 proc. niższy niż oczekiwania analityków, którzy spodziewali się 1,8 mln zł zysku w drugim kwartale.
Zysk operacyjny grupy Agory w II kw. 2012 roku wyniósł 2,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 26,4 mln zł zysku. Wypracowany zysk operacyjny okazał się o 54,9 proc. niższy niż oczekiwania analityków, gdyż konsensus zakładał 5,1 mln zł zysku EBIT.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Agory wyniosły w II kw. 2012 roku 283,1 mln zł wobec 319 mln zł rok wcześniej i były o 0,5 proc. niższe od średniej prognoz rynkowych, która zakładała 284,6 mln zł.
Przychody "Gazety Wyborczej" z reklam w II kw. wyniosły 57,7 mln zł, co oznacza spadek o 17,9 proc. "Gazeta Wyborcza" rozpowszechniała płatnie średnio 265 tys. egz., a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł 37,5 proc.
Przychody grupy AMS z reklam w II kw. wyniosły 39,1 mln zł i spadły o 20 proc. Szacowany udział grupy AMS w wydatkach na reklamę zewnętrzną wyniósł 25 proc.
Przychody segmentu internet Agory wzrosły w II kw. o 8,5 proc. do 32 mln zł, w tym przychody z reklam internetowych wzrosły o 18,7 proc. do 25,4 mln zł. Przychody ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach spadły o 27 proc. Koszty segmentu obniżyły się o 2,4 proc. do poziomu 28,7 mln zł. W czerwcu 2012 r. zasięg serwisów grupy Gazeta.pl wyniósł 60,2 proc., a liczba ich użytkowników wzrosła do 11,8 mln osób.
Przychody z działalności Heliosa wyniosły 34,3 mln zł i obniżyły się o 13,2 proc., głównie na skutek niższej frekwencji w kinach Heliosa, która wyniosła blisko 1,2 mln widzów i zmniejszyła się o 24 proc. Koszty działalności kinowej wyniosły 40,7 mln zł, a wynik EBITDA operacyjna spółki był ujemny i wyniósł 1,7 mln zł.
W II kw. przychody radiostacji Agory z reklam wyniosły 25,5 mln zł i wzrosły o 14,9 proc. EBITDA operacyjna segmentu wyniosła 3,2 mln zł. Stacje muzyczne Agory zwiększyły swój udział w słuchalności o 0,9 proc. do poziomu 8,2 proc.
Przychody segmentu czasopisma wyniosły w II kw. 18,6 mln zł (spadek o 11,4 proc.), w tym sprzedaż wydawnictw wyniosła 7,1 mln zł, a przychody z reklam wyniosły 11,5 mln zł. Udział czasopism Agory w wydatkach reklamowych w miesięcznikach sięgnął 12,1 proc. Koszty segmentu wyniosły 18,2 mln zł, a EBITDA operacyjna wyniosła 0,6 mln zł.
Przychody pionu prasa bezpłatna ze sprzedaży reklam wyniosły 7,4 mln zł i obniżyły się o 10,8 proc., a wpływy Metra z ogłoszeń wymiarowych były niższe o 10,4 proc. przy spadku wydatków na reklamę wymiarową w dziennikach o 19 proc.
Przychody pionu projekty specjalne wyniosły w II kw. 8,1 mln zł. Pion zanotował stratę operacyjną EBIT w wysokości 1,1 mln zł.(PAP)
kam/ morb/