Akcje POHiD przeciw sprzedaży dzieciom alkoholu i papierosów

Firmy handlowe zrzeszone w POHiD podejmują szereg działań prewencyjnych w zakresie uniemożliwienia osobom nieletnim dostępu do wyrobów alkoholowych i tytoniowych.

Obraz
Źródło zdjęć: © AFP | LOUAI BESHARA

Są to działania wykraczające poza wymogi sformułowane w prawie, a podyktowane przekonaniem o społecznej potrzebie troski o zdrowie młodzieży i całego społeczeństwa.

Sieci handlowe podejmują działania skierowane zarówno do swoich pracowników, jak i do klientów, opinii publicznej oraz zbiorowości szczególnie dla zdrowia społeczeństwa istotnych - rodziców, wychowawców, dziennikarzy, przedsiębiorców. Adresatem kluczowym jest też sama młodzież.

Najczęściej podejmowane przez sieci handlowe działania (zarówno cykliczne, jak i specjalnie inicjowane kampanie edukacyjne), to:

- Wieloaspektowe programy edukacyjno-informacyjne realizowane we współpracy z mediami, instytucjami publicznymi i organizacjami społecznymi. Przykładem niech będzie Program Odpowiedzialnej Sprzedaży, a w jego ramach akcja „Stop 18”, mająca zapobiegać sprzedaży tytoniu i alkoholu nieletnim, czy też lokalny wieloletni program „Młoda Warszawa bez procentów”.
- Wspieranie programów krajowych i lokalnych organizowanych przez władze administracyjne, oświatowe, samorządowe i organizacje społeczne, realizowane w regionach szczególnie atrakcyjnych w okresie letnim. Chodzi o akcje plakatowe, audycje w radiowęzłach i telebimach sklepowych, organizację imprez tematycznych i eventów w dużych obiektach, łączenie akcji informacyjnych z akcjami promocyjnymi.
- Stałe programy i sezonowe akcje szkoleniowo-informacyjne dla sprzedawców i pracowników obsługi sklepu, uświadamiające szkodliwość używek, przypominające o przepisach i sposobach ustalania wieku osób młodych usiłujących dokonać zakupu.
- Współdziałanie firm z organami kontroli i ochrony porządku publicznego (policja , straż miejska, inspekcje) w zakresie eliminacji nieuprawnionych sprzedaży, uniemożliwiania spożywania alkoholu i palenia tytoniu przez młodzież, itp.
- Wewnętrzne audyty (tzw. „tajemniczy klient”), połączone z działaniem edukacyjnym i - w szczególnie drastycznych przypadkach - represyjnym wobec nieprzestrzegających prawa osób dorosłych i młodzieży.

To czytają wszyscy
Czyje dożynki były droższe? Ministerstwo podało kwoty
Czyje dożynki były droższe? Ministerstwo podało kwoty
FINANSE
Sam wybierz i zetnij choinkę. Oto ceny drzewek przed Bożym Narodzeniem
Sam wybierz i zetnij choinkę. Oto ceny drzewek przed Bożym Narodzeniem
FINANSE
Podwyżki w ALDI. Oto nowe zarobki kasjerów
Podwyżki w ALDI. Oto nowe zarobki kasjerów
FINANSE
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
FINANSE
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
FINANSE
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
FINANSE
Odkryj
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
FINANSE
Ważne zmiany dla cudzoziemców w Polsce. "Podwyżki są bulwersujące"
Ważne zmiany dla cudzoziemców w Polsce. "Podwyżki są bulwersujące"
FINANSE
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
FINANSE
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
FINANSE
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
FINANSE
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
FINANSE
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯