Alior chce mieć 800 tys. klientów w Rumunii w 5 lat, w planach kolejne rynki
Warszawa, 20.08.2015 (ISBnews) - Alior Bank chce pozyskać w Rumunii w ciągu 5 lat 800 tys. klientów, którym będzie oferował usługi w modelu T-Mobile Usługi Bankowe. W planach są kolejne duże rynki z potencjałem pozyskiwania klientów. Alior nie zamierza budować w tych krajach sieci placówek, poinformował ISBnews wiceprezes Michał Hucał.
20.08.2015 | aktual.: 20.08.2015 10:38
"Wchodząc na rynek rumuński, kierujemy się przede wszystkim potrzebą utrzymywania wzrostu wyników finansowych całej grupy. To wykorzystanie synergii z nakładów na IT, na które już ponieśliśmy koszty w Polsce. Zakładamy też, że break even uzyskamy szybciej niż w Polsce. Taki model ekspansji nie wymaga dużych nakładów, a pozwala na znaczący wzrost liczby klientów i przychodów"- powiedział Hucał w rozmowie z ISBnews.
Bank chce rozpocząć działalność operacyjną w Rumunii w I kw. przyszłego roku.
Wiceprezes podkreślił, że Alior nie zamierza budować na nowych rynkach sieci oddziałów, ale wykorzystać internet do pozyskiwania klientów.
"To jest rynek z dużym potencjałem. Chcemy być tam bankiem pierwszego wyboru dla tych klientów i liczymy na znaczące osady na rachunkach. Będziemy tam również sprzedawać produkty consumer finance i ofertę dla MSP" - powiedział Hucał.
Prezes Alior Banku Wojciech Sobieraj powiedział, że ze względu na fakt, iż na rumuńskim rynku bankowym jest mniejsza konkurencja niż w Polsce, bank ma szanse na wyższe niż uzyskiwane w kraju marże.
W planach Alior Banku są także inne rynki zagraniczne, na których bank będzie świadczył usługi w modelu T-Mobile Usługi Bankowe, który w Polsce funkcjonuje od roku i w tym okresie przyniósł 226 tys. klientów, z których 86% nie miało wcześniej relacji bankiem.
"Spodziewamy się, że te możliwości pojawią się także w innych krajach. Analizujemy już kolejny rynek, ale nie sądzę, abyśmy jeszcze w tym roku poinformowali o wejściu tam. Z pewnością będzie to duży kraj europejski o dużym potencjale" - zapewnił Hucał.
Na początku sierpnia Alior Bank zawarł z Telekom Romania Mobile Communications (Telekom Romania MC) umowę o współpracy w zakresie świadczenia przez Telekom Romania MC usług pośrednictwa finansowego, tj. oferowania wybranych produktów wspólnego przedsięwzięcia w swoich punktach sprzedaży. Będzie to kontynuacja modelu działania banku i T-Mobile
Liczba klientów Alior Banku zwiększyła się do prawie 3 mln na koniec I półr., w tym ok. 2,8 mln to klienci indywidualni, a ponad 137 tys. to klienci biznesowi.
"W ujęciu rok do roku liczba klientów na koniec I półrocza 2015 r. zwiększyła się o ponad 25%, z czego nieco ponad 13% wzrost był efektem wzrostu organicznego. Z uwagi natomiast na połączenie Alior Banku z Meritum Bankiem liczba obsługiwanych klientów wg stanu na koniec I półrocza zwiększyła się o 289 tysięcy"- podał bank w raporcie.
Alior podał, że najbardziej istotnymi kanałami akwizycji nowych klientów były: T-Mobile Usługi Bankowe (60% klientów pozyskanych w I półr. br), oddziały Alior Banku (22%) oraz consumer finance (18% ).
Agnieszka Morawiecka
(ISBnews)