Alior Sync najlepszy na świecie
Alior Bank otrzymał nagrodę w konkursie „Global Banking Innovation Award” w kategorii „przełomowe rozwiązanie” (Disruptive Innovation) za wprowadzenie na rynek Alior Sync, pierwszego wirtualnego banku nowej generacji.
10.10.2012 | aktual.: 10.10.2012 14:52
9 października br. podczas konferencji „BAI Retail Delivery 2012” w Waszyngtonie, Alior Bank otrzymał główną nagrodę w kategorii „przełomowe rozwiązanie” za wprowadzenie na rynek Alior Sync, pierwszego wirtualnego banku nowej generacji. W imieniu Banku wyróżnienie odebrał Krzysztof Czuba, wiceprezes Zarządu kierujący Pionem Bankowości Nowoczesnej.
Obok Alior Banku – twórcy Alior Sync na liście nominowanych w tej kategorii znalazły się także Bank Barclays i niemiecki Fidor Bank AG.
Alior Sync został uruchomiony 14 czerwca 2012 roku i obsługuje już blisko 100 000 klientów. To pierwszy w pełni wirtualny bank oparty na najnowocześniejszych technologiach, którego usługi dostępne są 24 godziny na dobę z dowolnego miejsca na świecie za pośrednictwem bankowości internetowej i mobilnej, wirtualnego oddziału oraz mediów społecznościowych.
Organizatorem konkursu „Finacle Global Banking Innovation Awards” jest Bank Administration Institute (BAI), stowarzyszenie zrzeszające instytucje finansowe, które od ponad 80 lat prowadzi i publikuje badania będące źródłem wszechstronnej wiedzy dotyczącej różnych aspektów bankowości, wpływając na kształt i rozwój światowej gospodarki.
Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszonych zostało ponad 150 banków z 30 krajów świata. Nagrody przyznano w czterech kategoriach:
- „przełomowe rozwiązanie” (Disruptive Innovation) – Alior Sync, Polska
- „innowacja w dziedzinie produktu i usługi” (Product and Service Innovation) – OCBC Bank, Singapur
- „innowacja w dziedzinie kanału dystrybucji” (Channel Innovation) – DenizBank, Turcja
- „najbardziej innowacyjny bank roku” (Most Innovative Bank of The Year) – First National Bank, Afryka Południowa
Głównym kryterium oceny finalistów jest oryginalność rozwiązań oraz ich realne oddziaływanie na klientów i funkcjonowanie organizacji. W tegorocznej edycji w skład Jury decydującego o przyznaniu nagród wchodziło 11 specjalistów z różnych regionów świata – przedstawiciele Ameryki Północnej i Południowej, Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, oraz Azji i Pacyfiku.