Amica chciałaby osiągnąć w '12 ok. 1,6 mld zł sprzedaży i EBITDA powyżej 120 mln zł - prezes (opis)

08.03. Warszawa (PAP) - Amica chciałaby osiągnąć w tym roku ok. 1,6 mld zł sprzedaży i EBITDA powyżej 120 mln zł - powiedział na konferencji prasowej prezes Jacek Rutkowski....

08.03. Warszawa (PAP) - Amica chciałaby osiągnąć w tym roku ok. 1,6 mld zł sprzedaży i EBITDA powyżej 120 mln zł - powiedział na konferencji prasowej prezes Jacek Rutkowski. Tegoroczne inwestycje wyniosą ok. 41 mln zł. W przyszłym roku mogą ukształtować się na podobnym poziomie.

"Chcielibyśmy, by nasza sprzedaż w tym roku wyniosła ok. 1,6 mld zł. W długoterminowej strategii zapisaliśmy, że chcielibyśmy, żeby wartość firmy liczona jako EBITDAx5,5 wyniosła 750 mln zł. W tym roku chcemy zbliżyć się do 670-680 mln zł. Oznacza to że EBITDA powinna wynieść powyżej 120 mln zł. To cel ambitny, ale realny" - powiedział Rutkowski.

Spółka zakłada, że motorem napędowym w tym roku będzie sprzedaż na rynki: rosyjski, ukraiński i niemiecki.

"Sprzedaż do Rosji rośnie bardzo dynamicznie. Zaczynamy obawiać się uzależnienia od jednego rynku" - powiedział Rutkowski.

W zeszłym roku sprzedaż Amiki do Rosji wzrosła o 38,7 proc., do 296,2 mln zł.

Spółka planuje wejść na rynek francuski. Prowadzi rozmowy o przejęciu tamtejszej firmy, która zajmuje się importem. Na razie utknęły one jednak w martwym punkcie.

"Chcielibyśmy kupić pakiet większościowy, tymczasem druga strona proponuje mniejszościowy udział. Liczymy jednak, że do września-października uda nam się porozumieć" - powiedział Rutkowski.

"Francja to duży i obiecujący rynek. Stanowiłby alternatywę dla rynku rosyjskiego, gdyby tam w pewnym momencie popyt spadł" - dodał.

Gdyby nie udało się kupić spółki francuskiej, Amica rozważy założenie nowego podmiotu w tym kraju.

W tym roku spółka wyda na inwestycje 41 mln zł. W 2013 roku CAPEX może być podobny, jeśli firma zdecyduje się na dalszą rozbudowę fabryki kuchenek we Wronkach.

Wkrótce zakończy się pierwszy etap rozbudowy zakładu, w wyniku którego moce produkcyjne wzrosną z 970 tys. kuchni rocznie do 1,1 mln. Do końca tego roku, ewentualnie początku 2013 r. spółka przeprowadzi drugi etap inwestycji, dzięki któremu produkcja wzrośnie do 1,2-1,25 mln kuchenek.

"Do lata podejmiemy decyzję, czy będziemy realizować trzeci etap inwestycji. Miałby on na celu zwiększenie mocy do 1,5 mln kuchni. Ewentualne zakończenie tej inwestycji nastąpiłoby jeszcze w 2013 roku" - powiedział prezes.

Amica planuje również wzrost sprzedaży tzw. małego AGD - odkurzaczy i czajników.

"Chcemy rozwijać tę część naszej działalności. Dyskutujemy, jak dojść do 50 mln zł sprzedaży w tym segmencie z ok. 30 obecnie. Musimy jednak pomyśleć o rozwinięciu oferty. Mamy za mało modeli, by silniej zaznaczyć naszą obecność w tym obszarze" - poinformował prezes.

W tym roku spółka zamierza wydać o 30-40 proc. więcej na marketing niż w roku ubiegłym.

"Będziemy inwestować w pozycjonowanie marki. Wydamy na marketing zdecydowanie więcej niż w zeszłym roku, na pewno kwota tych wydatków zwiększy się o więcej niż 10 mln zł" - ocenia Rutkowski.

Prezes potwierdził, że spółka nie planuje wypłacać dywidendy za zeszły rok.

"Prowadzimy skup akcji własnych i planujemy rozbudowę fabryki. Dlatego nie mamy w planach wypłaty dywidendy" - poinformował.

Dodał, że priorytetem na dziś są inwestycje w zakład produkcyjny we Wronkach.

W 2011 roku zysk netto Amiki wzrósł o 431 proc., do 79,2 mln zł, operacyjny o 54 proc., do 52,2 mln zł, a przychody o 6,8 proc., do 1,45 mld zł.

Firma w zeszłym roku utworzyła spółkę celową Amica Marketing, do której w IV kw. został wniesiony znak towarowy o wartości 240 mln zł. Transakcja ta była neutralna z punktu widzenia aktywów, dokonała się bowiem wewnątrz grupy, ale miała znaczenie w ujęciu podatkowym. Okres amortyzacji znaku określono na 15 lat, a roczny odpis amortyzacyjny na 16 mln zł.

"Ujawnienie wartości znaku nastąpiło w 2011 roku, w związku z czym do bilansu skonsolidowanego grupy została wprowadzona jednorazowo wartość aktywa z tytułu podatku odroczonego w kwocie 46,5 mln zł" - poinformowali przedstawiciele spółki. (PAP)

morb/ mbn/ ana/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Przez 9 lat brał zasiłki na fikcyjnych bezdomnych. Wyłudził 2,8 mln zł
Przez 9 lat brał zasiłki na fikcyjnych bezdomnych. Wyłudził 2,8 mln zł
Szukają Polaków do pracy w warsztacie. Płacą 4 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy w warsztacie. Płacą 4 tys. zł tygodniowo
To koniec znanej księgarni w Poznaniu. Wyprawili stypę
To koniec znanej księgarni w Poznaniu. Wyprawili stypę
Ile kosztuje węgiel? Oto ceny w skupach przed szczytem sezonu
Ile kosztuje węgiel? Oto ceny w skupach przed szczytem sezonu
Nowe źródło zarobku dla handlarzy autami. Padł rekord
Nowe źródło zarobku dla handlarzy autami. Padł rekord
Fabryka "polskiej whisky" szuka inwestora. Jest warta 106 mln zł
Fabryka "polskiej whisky" szuka inwestora. Jest warta 106 mln zł
Słynna sieć restauracji w USA wstaje z kolan. Oto nowy plan
Słynna sieć restauracji w USA wstaje z kolan. Oto nowy plan
Podpaski zamiast elektroniki. Straty na 90 tys. zł. Sąd wydał wyrok
Podpaski zamiast elektroniki. Straty na 90 tys. zł. Sąd wydał wyrok
Mamy dwóch nowych lottomilionerów. Zarobili po kilkanaście milionów
Mamy dwóch nowych lottomilionerów. Zarobili po kilkanaście milionów
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat