Amica chciałaby osiągnąć w '12 ok. 1,6 mld zł sprzedaży i EBITDA powyżej 120 mln zł - prezes (opis)

08.03. Warszawa (PAP) - Amica chciałaby osiągnąć w tym roku ok. 1,6 mld zł sprzedaży i EBITDA powyżej 120 mln zł - powiedział na konferencji prasowej prezes Jacek Rutkowski....

08.03.2012 | aktual.: 08.03.2012 14:23

08.03. Warszawa (PAP) - Amica chciałaby osiągnąć w tym roku ok. 1,6 mld zł sprzedaży i EBITDA powyżej 120 mln zł - powiedział na konferencji prasowej prezes Jacek Rutkowski. Tegoroczne inwestycje wyniosą ok. 41 mln zł. W przyszłym roku mogą ukształtować się na podobnym poziomie.

"Chcielibyśmy, by nasza sprzedaż w tym roku wyniosła ok. 1,6 mld zł. W długoterminowej strategii zapisaliśmy, że chcielibyśmy, żeby wartość firmy liczona jako EBITDAx5,5 wyniosła 750 mln zł. W tym roku chcemy zbliżyć się do 670-680 mln zł. Oznacza to że EBITDA powinna wynieść powyżej 120 mln zł. To cel ambitny, ale realny" - powiedział Rutkowski.

Spółka zakłada, że motorem napędowym w tym roku będzie sprzedaż na rynki: rosyjski, ukraiński i niemiecki.

"Sprzedaż do Rosji rośnie bardzo dynamicznie. Zaczynamy obawiać się uzależnienia od jednego rynku" - powiedział Rutkowski.

W zeszłym roku sprzedaż Amiki do Rosji wzrosła o 38,7 proc., do 296,2 mln zł.

Spółka planuje wejść na rynek francuski. Prowadzi rozmowy o przejęciu tamtejszej firmy, która zajmuje się importem. Na razie utknęły one jednak w martwym punkcie.

"Chcielibyśmy kupić pakiet większościowy, tymczasem druga strona proponuje mniejszościowy udział. Liczymy jednak, że do września-października uda nam się porozumieć" - powiedział Rutkowski.

"Francja to duży i obiecujący rynek. Stanowiłby alternatywę dla rynku rosyjskiego, gdyby tam w pewnym momencie popyt spadł" - dodał.

Gdyby nie udało się kupić spółki francuskiej, Amica rozważy założenie nowego podmiotu w tym kraju.

W tym roku spółka wyda na inwestycje 41 mln zł. W 2013 roku CAPEX może być podobny, jeśli firma zdecyduje się na dalszą rozbudowę fabryki kuchenek we Wronkach.

Wkrótce zakończy się pierwszy etap rozbudowy zakładu, w wyniku którego moce produkcyjne wzrosną z 970 tys. kuchni rocznie do 1,1 mln. Do końca tego roku, ewentualnie początku 2013 r. spółka przeprowadzi drugi etap inwestycji, dzięki któremu produkcja wzrośnie do 1,2-1,25 mln kuchenek.

"Do lata podejmiemy decyzję, czy będziemy realizować trzeci etap inwestycji. Miałby on na celu zwiększenie mocy do 1,5 mln kuchni. Ewentualne zakończenie tej inwestycji nastąpiłoby jeszcze w 2013 roku" - powiedział prezes.

Amica planuje również wzrost sprzedaży tzw. małego AGD - odkurzaczy i czajników.

"Chcemy rozwijać tę część naszej działalności. Dyskutujemy, jak dojść do 50 mln zł sprzedaży w tym segmencie z ok. 30 obecnie. Musimy jednak pomyśleć o rozwinięciu oferty. Mamy za mało modeli, by silniej zaznaczyć naszą obecność w tym obszarze" - poinformował prezes.

W tym roku spółka zamierza wydać o 30-40 proc. więcej na marketing niż w roku ubiegłym.

"Będziemy inwestować w pozycjonowanie marki. Wydamy na marketing zdecydowanie więcej niż w zeszłym roku, na pewno kwota tych wydatków zwiększy się o więcej niż 10 mln zł" - ocenia Rutkowski.

Prezes potwierdził, że spółka nie planuje wypłacać dywidendy za zeszły rok.

"Prowadzimy skup akcji własnych i planujemy rozbudowę fabryki. Dlatego nie mamy w planach wypłaty dywidendy" - poinformował.

Dodał, że priorytetem na dziś są inwestycje w zakład produkcyjny we Wronkach.

W 2011 roku zysk netto Amiki wzrósł o 431 proc., do 79,2 mln zł, operacyjny o 54 proc., do 52,2 mln zł, a przychody o 6,8 proc., do 1,45 mld zł.

Firma w zeszłym roku utworzyła spółkę celową Amica Marketing, do której w IV kw. został wniesiony znak towarowy o wartości 240 mln zł. Transakcja ta była neutralna z punktu widzenia aktywów, dokonała się bowiem wewnątrz grupy, ale miała znaczenie w ujęciu podatkowym. Okres amortyzacji znaku określono na 15 lat, a roczny odpis amortyzacyjny na 16 mln zł.

"Ujawnienie wartości znaku nastąpiło w 2011 roku, w związku z czym do bilansu skonsolidowanego grupy została wprowadzona jednorazowo wartość aktywa z tytułu podatku odroczonego w kwocie 46,5 mln zł" - poinformowali przedstawiciele spółki. (PAP)

morb/ mbn/ ana/

Źródło artykułu:PAP
amicaagdgiełda
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)