Aster chce do '15 mieć 180 mln zł przychodów z usług dla biznesu
16.02. Warszawa (PAP) - Operator kablowy Aster chce do 2015 roku zdobyć 180 mln zł przychodów z rynku usług telekomunikacyjnych dla biznesu i 15 proc. udziału w warszawskim,...
16.02.2010 | aktual.: 16.02.2010 16:08
16.02. Warszawa (PAP) - Operator kablowy Aster chce do 2015 roku zdobyć 180 mln zł przychodów z rynku usług telekomunikacyjnych dla biznesu i 15 proc. udziału w warszawskim, krakowskim i zielonogórskim rynku tych usług dla biznesu - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
"Jeszcze w 2010 roku Aster Biznes zamierza pozyskać trzech dużych klientów oraz uzyskać przychody na poziomie 5 mln zł. Zdecydowany wzrost przychodów firma chce uzyskać w latach 2011 i 2012 - odpowiednio na poziomie 25 i 50 mln zł. Najwięcej, bo 40 proc. przychodów będzie pochodzić z dostępu do internetu, 30 proc. z usług głosowych, po 10 proc. z usług transmisji danych, usług mobilnych i telewizji" - podano w komunikacie.
Najwięcej, bo 61 proc. przychodów operator chce uzyskać świadcząc usługi dla średnich firm (od 6 do 250 pracowników). Kolejne 23 proc. przychodów ma pochodzić z obsługi firm małych zatrudniających do pięciu osób, a pozostałe 16 proc. z obsługi dużych przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 250 osób.
"Mamy wystarczający potencjał do tego, by konkurować na rynku z największymi graczami na rynku. Naszym ogromnym atutem jest jakość świadczonych usług, a także zaplecze techniczne. Dysponujemy nowoczesną, światłowodową siecią, która gwarantuje naszym klientom pełne bezpieczeństwo, bardzo niską awaryjność i uzyskanie bardzo dobrej przepustowości, powyżej 1 Gb/s" - powiedział cytowany w komunikacie Janusz Arciszewski, prezes Aster.
Aster utworzył w swoich strukturach specjalny departament Aster Biznes odpowiedzialny za obsługę klientów biznesowych. Za pośrednictwem sieci światłowodowej będzie on oferował usługi dedykowane dla dużych i średnich przedsiębiorstw oraz przedstawicieli segmentu mikro i małych firm.
Oprócz szerokopasmowego i mobilnego internetu, telefonii stacjonarnej, komórkowej oraz telewizji z prawem do emisji programów w miejscach publicznych, Aster Biznes będzie świadczył usługi transmisji danych.
W niedalekiej przyszłości Aster Biznes planuje też uruchomienie usług dodanych, takich jak np. wideokonferencje czy system automatycznej, telefonicznej rezerwacji miejsc.
Do tej pory Aster koncentrował się głównie na rynku konsumenckim, ale obecnie obsługuje już 70 dużych przedsiębiorstw oraz 13.000 firm małych i mikro firm.(PAP)
bas/ jtt/