Trwa ładowanie...
d2u9u60
30-09-2014 10:28

Asus chce nadal zwiększać udziały w polskim rynku sprzętu IT

Warszawa, 30.09.2014 (ISBnews) - Asus chce nadal zwiększać swoje udziały w polskim rynku sprzętu IT. Wchodzi na rynek smartfonów i chce w ciągu znaleźć się w pierwszej piątce A-brandowych producentów, poinformował agencję ISBnews country manager Asusa w Polsce, Sławomir Stanik.

d2u9u60
d2u9u60

"W ciągu 25 lat na polskim rynku konsekwentnie utrzymywaliśmy czołowe pozycje w różnych segmentach rynku i nadal chcemy być w czołówce. Celujemy w powiększanie naszych udziałów rynkowych. Bieżący rok dowodzi, że udaje nam się to nawet pomimo wzrostu cen. Globalnie mamy tylko jeden kwartał na minusie w historii. Dla nas bardzo ważne jest, aby operacyjność biznesu utrzymać na odpowiednim poziomie, nie tylko w ujęciu globalnym, ale krajowym, czyli na poziomie biznesu w Polsce również. Ponadto systematycznie pracujemy nad umacnianiem wizerunku naszej marki wśród użytkowników końcowych i będziemy wprowadzać nowe kategorie produktowe, jak netbook w 2007 roku" - powiedział ISBnews Stanik.

Firma chce pozostać szczególnie mocna na rynku komputerów osobistych, szukając możliwości dalszego wzrostu chociażby w ofertach dedykowanych specyficznym segmentom. Natomiast nie liczy na skorzystanie z wycofywania się Samsunga z rynku PC.

"Wyjście z rynku tego producenta obserwowaliśmy już wcześniej. Ostatnie szacunki mówią, że miał jedynie 2,6% udziału. To nie jedyny przypadek zmierzchu mocnej marki, kolejne to Sony Vaio, czy Toshiba. W odróżnieniu od innych graczy nasz biznes jest oparty na 'czystym IT' - ta koncentracja ma swoje efekty. Jedynie Asus potrafił być 3 lata z rzędu numerem jeden na rynku. To my dostarczyliśmy w jednym roku ponad 0,5 mln notebooków i netbooków na polski rynek. Do tej pory nikomu nie udało się przebić tego wyniku. Będziemy nadal pracować, aby nasze jakościowe produkty były jak najczęściej pierwszym wyborem klientów w Polsce" - stwierdził country manager Asusa w Polsce.

Z jego słów wynika, że oczekuje wzrostu popytu na urządzenia Asusa m.in., ze względu na coraz większą ilość komputerów tej marki z bardzo wytrzymałymi bateriami lub oszczędnymi energetycznie procesorami i aplikacjami, co przekłada się na wysoką mobilność przy kilkunastogodzinnej wytrzymałości. W jego ocenie, na rynku istotne również zaczynają być tendencje takie jak pilnowanie uzależnienia dzieci od sprzętu elektronicznego, co faworyzuje produkty PC wobec chociażby tabletów.

d2u9u60

Tymczasem od października Asus zaoferuje na polskim rynku smartfony ZenFone z własnym interfejsem użytkownika (nakładka na system Android).

"W październiku do sprzedaży wejdą nasze smartfony z 4-,5-, i 6-calowymi wyświetlaczami. Wersja 5-calowa będzie dostępna w opcji LTE. Aparaty będą dostępne w kilku wersjach kolorystycznych. Większość modeli bazować będzie na komponentach Intela. Uważam, że ceny które zaproponowaliśmy są naprawdę atrakcyjne i dlatego celem sprzedażowym na rynku detalicznym (open market) jest znalezienie się w ciągu roku w pierwszej piątce A-brandowych producentów. Naszą receptą jest dostarczyć odpowiedni produkt do odpowiedniego odbiorcy, czyli 'value for money'" 0 dodał Stanik.

Wskazał, że Asus rozmawia z operatorami komórkowymi o wprowadzeniu swoich smartfonów do ich oferty, zaznaczając jednocześnie, że przyszłość współpracy z Orange i T-Mobile zależy od decyzji na poziomie europejskim.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews)

d2u9u60
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2u9u60