Auchan. Brak maseczek u pracowników i klientów. Sklep odpowiada

W jednym ze sklepów sieci Auchan klientka zwróciła uwagę na brak maseczek u pracowników i klientów. Po braku reakcji postanowiła zawiadomić policję. Mamy odpowiedź od sklepu.

W Auchanie klientka zauważyła, że nie wszyscy pracownicy mają zakryte nosy i buzieW Auchanie klientka zauważyła, że nie wszyscy pracownicy mają zakryte nosy i buzie
Źródło zdjęć: © NurPhoto via Getty Images | NurPhoto
Natalia Kurpiewska

Sytuacja miała miejsce w sklepie Auchan na warszawskiej Pradze przy ulicy Jubilerskiej. Jedna z klientek sklepu zauważyła, że nie wszyscy pracownicy i klienci w pomieszczeniu mają zakryte nos i usta.

- Już na hali zbulwersowało mnie to, jak wiele osób nie ma maseczek. Nie chodzi tylko o klientów, ale też pracowników sklepu. Oni mieli podniesione przyłbice - mówiła pani Kinga dla "Gazety Wyborczej".

Na prośbę pani Kingi wezwano kierownika sklepu, ten się jednak nie pojawił. Klientka postanowiła wezwać policję.

Zwolnienie ze składek ZUS? Prezes PFR rozwiewa wątpliwości

St. asp. Katarzyna Puszczyk z Komendy Rejonowej Policji Warszawa VII przekazała Wyborczej, że policja za brak maseczki ukarała dwie osoby. Jednak - jak mówiła pani Kinga - osób bez zakrytych twarzy było więcej.

- Próbowałam też sama rozmawiać z klientami bez masek. Mówiłam im, że to dla mnie zagrożenie, że mam nowotwór szpiku i inne choroby. Niektórzy, słysząc to, zawstydzeni błyskawicznie zakładali maski, ale byli też tacy, którzy to ignorowali. Nie wiem, czy nie rozumieli, czy nie chcieli rozumieć. Poczułam, że mają w głębokim poszanowaniu moje zdrowie - mówiła pani Kinga.

Skontaktowaliśmy się z biurem prasowym sieci Auchan. W odpowiedzi czytamy, że wszyscy pracownicy są zobowiązani do zakrywania nosa i ust maseczką lub przyłbicą.

"Jeśli natomiast Klient nie ma zasłoniętych ust i nosa - jest uprzedzony na wejściu do sklepu, że nie zostanie obsłużony (plakat, informacja ustna od agenta ochrony). Pracownicy w sklepie również mają obowiązek przypominać klientom o tym obowiązku oraz fakcie braku obsługi, jeśli tego nie uczynią" - czytamy dalej w odpowiedzi.

Na koniec Dorota Patejko, dyrektor ds. komunikacji w Auchan, dodaje, że w sklepie na ul. Jubilerskiej, podniesienie przyłbicy przez pracowników miało być incydentalne.

Źródło artykułu: WP Finanse

Wybrane dla Ciebie

Zamienią ulicę w deptak? Mieszkańcy mają dość nocnych rajdów
Zamienią ulicę w deptak? Mieszkańcy mają dość nocnych rajdów
Gminy zmieniają zasady segregacji odpadów. Koniec z "za darmo"
Gminy zmieniają zasady segregacji odpadów. Koniec z "za darmo"
Lotnisko w Radomiu pustoszeje. W zimę tylko jeden kierunek
Lotnisko w Radomiu pustoszeje. W zimę tylko jeden kierunek
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Tony jagód z Ukrainy jechały do Polski. Oto co wykryły służby
Tony jagód z Ukrainy jechały do Polski. Oto co wykryły służby
Polak wygrał w Eurojackpot. Oto gdzie kupił szczęśliwy kupon
Polak wygrał w Eurojackpot. Oto gdzie kupił szczęśliwy kupon
Ciąg dalszy afery z Allegro. Wpis krąży po internecie. Firma komentuje
Ciąg dalszy afery z Allegro. Wpis krąży po internecie. Firma komentuje
Rząd bierze się za kolejny alkohol. Producenci krytykują wzrost akcyzy
Rząd bierze się za kolejny alkohol. Producenci krytykują wzrost akcyzy
Masz stare dokumenty z czasów PRL? Mogą być warte 20 tys. zł
Masz stare dokumenty z czasów PRL? Mogą być warte 20 tys. zł