Autoguard nie wyklucza w ciągu 1‑1,5 roku powrotu do planów wejścia na GPW
26.05. Warszawa (PAP) - Autoguard, spółka działająca na rynku usług telematycznych, która wcześniej planowała ofertę publiczną i debiut na GPW, nie wyklucza powrotu do realizacji...
26.05.2010 | aktual.: 26.05.2010 15:53
26.05. Warszawa (PAP) - Autoguard, spółka działająca na rynku usług telematycznych, która wcześniej planowała ofertę publiczną i debiut na GPW, nie wyklucza powrotu do realizacji tych planów w ciągu około 1-1,5 roku. Plany rozwojowe Autoguard oprócz rozwoju organicznego zakładają także konsolidację polskiego rynku telematycznego, a pierwsze ruchy w tym kierunku możliwe są jeszcze przed końcem roku.
"Nie zapomnieliśmy o giełdzie i IPO. Ten kierunek w naszym rozwoju jest cały czas aktualny. Jesteśmy przygotowani do wejścia na giełdę przypomnę, że nasz prospekt został zatwierdzony i jeśli zapadłaby decyzja o debiucie, to wymaga tylko aktualizacji" - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami prezes Autoguard Robert Rozesłaniec.
"Na bieżąco z doradcami przyglądamy się koniunkturze na giełdzie. Wydaje się, że moment kiedy będziemy mogli rozsądnie wejść na rynek kapitałowy może nastąpić za około rok - półtora roku" - dodał.
Wiosną 2009 r. Autoguard z emisji 3 mln akcji serii B planował pozyskać 27,8 mln zł. Spółka odstąpiła jednak wówczas od przeprowadzenia oferty publicznej, gdyż jak poinformowała, sytuacja na rynku kapitałowym nie sprzyjała pełnej realizacji celów emisyjnych.
Plany rozwoju Autoguard na lata 2010-2012 r. przewidują m.in. rozwój przez akwizycje.
"Mamy plany konsolidacji rynku telematycznego, na początku polskiego, a później także myślimy o przejęciach za granicą. Mamy podpisany już list intencyjny w sprawie przejęcia w Polsce i mamy nadzieję, że już w tym roku zrobimy pierwszy krok w tym kierunku" - powiedział prezes.
Plany organicznego rozwoju Autoguard przewidują m.in. rozszerzenie działań pro-sprzedażowych i handlowych na firmy sektora FMCG, firmy leasingowe, farmaceutyczne i ubezpieczeniowe. Spółka planuje dalszy rozwój oferowanych systemów m.in. ich integrację z takimi systemami klasy ERP jak: SAP, CDN XL, czy Symfonia, jak również nowe funkcjonalności dla usług ochrony.
Plany rozwojowe Autoguard przewidują też ekspansję na kraje regionu Europy Środkowo-Wschodniej, a w dalszej perspektywie także wejście do Europy Zachodniej.
Spółka Autoguard powstała w 2000 roku i jest jednym z liderów polskiego rynku systemów opartych na lokalizacji satelitarnej. Spółka oferuje wyspecjalizowane rozwiązania wspomagające zarządzanie obiektami mobilnymi poprzez udostępnianie danych w korelacji z informacjami o pozycji nadzorowanych obiektów. Podstawową ofertą spółki są usługi umożliwiające aktywną ochronę i zarządzanie środkami transportu. Głównym rynkiem sprzedaży produktów i usług Autoguard jest rynek polski, poza tym spółka eksportuje produkty do krajów bałtyckich, a w 2009 r. rozpoczęła sprzedaż na Ukrainie.
Autoguard prowadzi też działalność multiagencyjną, obejmującą sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych oraz likwidacji szkód komunikacyjnych.
W 2009 r. Autoguard miał 9,2 mln zł EBITDA w porównaniu do 11,7 mln zł rok wcześniej. Przychody w 2009 r. ukształtowały się na poziomie 33,5 mln zł wobec 37 mln zł rok wcześniej. Prognoza na 2010 r. zakłada 11,4 mln zł EBITDA i 41,5 mln zł przychodów.
Nakłady inwestycyjne w 2010 r. (CAPEX) szacowane są na 3 mln zł. W 2009 r. były one na poziomie 2,9 mln zł, a w 2008 r. wyniosły 1,7 mln zł.
Według szacunków Autoguard wartość polskiego rynku telematycznego wzrosła w 2009 r. do 172,9 mln zł z 136,7 mln zł rok wcześniej. Szacunki na 2010 r. przewidują wzrost rynku do 208,5 mln zł.(PAP)
gsu/ asa/