Trwa ładowanie...
dz32575
16-07-2015 13:05

Badanie IDC dla Microsoft: rynek potrzebuje partnerów technologicznych

Z badania przeprowadzonego dla koncernu Microsoft przez IDC wynika, że przedstawiciele biznesu potrzebują partnerów technologicznych, szczególnie dokonując inwestycji w innowacje takie jak rozwiązania chmurowe - poinformowała w czwartek PAP amerykańska firma.

dz32575
dz32575

Z badania wynika, że klienci z branży IT chcą kontaktować się z zaufanymi partnerami lokalnymi przed podjęciem strategicznych decyzji inwestycyjnych czy rozwojowych. Microsoft zwraca uwagę, że przedstawiciele biznesu potrzebują podmiotu, który przeprowadzi firmę "przez wszystkie procesy związane z adaptacją odpowiednich rozwiązań".

"Jak pokazuje raport IDC, rola partnerów w branży IT jest ogromna. Klienci biznesowi 86 proc. zakupów nowych technologii dokonują za pośrednictwem firm partnerskich. Podkreślają również, że ważne jest dla nich, by we wdrażaniu innowacji towarzyszyli im zaufani lokalni partnerzy, którzy pomogą im dostosować się do zmieniającego się rynku, wybrać i wdrożyć najodpowiedniejsze dla ich biznesu rozwiązania" - poinformował PAP dyrektor działu rozwoju organizacji partnerskich Microsoft Polska Karol Wituszyński.

Zwrócił też uwagę, że koncern wspiera swoich partnerów technologicznych, aby ci przechodzili z modelu transakcyjnego do doradczego, który z założenia ma się opierać na "długofalowej relacji z klientem".

"Ważnym elementem takiego podejścia jest wykorzystanie możliwości chmury, która według szacunków IDC już dziś generuje 55 proc. wydatków na IT, a jej udział będzie znacząco rósł" - dodał Wituszyński.

dz32575

Badanie IDC pokazuje również, że klienci coraz bardziej sobie cenią jakość obsługi - 72 proc. ankietowanych zadeklarowało gotowość do zapłacenia wyższej ceny za dobrą obsługę transakcji.

Szczegółowe dane na ten temat zostały zaprezentowane podczas trwającej od środy w Stanach Zjednoczonych Worldwide Partner Conference 2015, organizowanej przez Microsoft. To doroczne spotkanie firm partnerskich, w trakcie którego prezentowane są innowacje technologiczne oraz strategia współpracy z kanałem partnerskim. W tegorocznej edycji wzięło udział ponad 15 tys. partnerów z całego świata - podał koncern.

Opublikowane wyniki powstały z zsumowania badań IDC z lat 2013-2015. (PAP)

(Więcej w serwisie PAP Technolgie)

dz32575
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dz32575