Trwa ładowanie...
dn4so4w

Bank Pocztowy chce mieć ponad 1 mln rachunków klientów na koniec roku

Warszawa, 27.03.2015 (ISBnews) - Bank Pocztowy chce w tym roku sprzedawać 100 mln zł kredytów gotówkowych miesięcznie. Celem banku jest także sprzedaż 290 tys. ROR i przekroczenie poziomu 1 mln rachunków oraz sprzedaż 200 mln zł produktów inwestycyjnych, poinformowali przedstawiciele zarządu.

Share
dn4so4w

"Nasze główne cele na 2016 to wzrost liczby klientów do 1,6 mln, przebicie 1 mln rachunków i akwizycja 200 mln prostych funduszy inwestycyjnych. Chcemy także sprzedawać 100 mln zł kredytów gotówkowych i przekroczyć na koniec roku saldo 2 mld zł tych kredytów" - powiedział prezes Szymon Midera podczas spotkania z dziennikarzami.

Midera powiedział, że w ramach przygotowania nowej strategii bank rozpoczął prace nad ofertą depozytową i kredytową.

"Chcemy być najprostszym bankiem na rynku, jeśli chodzi o ofertę. Chcemy mieć cenę niższą niż na rynku. To oznacza głęboką transformację modelu operacyjnego i procesów, abyśmy mogli podzieli się tą marżą z klientami. Trzecim elementem jest pełna integracja z Pocztą Polską" - podkreślił Midera.

dn4so4w

Dzięki akwizycji 238 tys. ROR, ich liczba wzrosła do 821 tys. na koniec ub. roku. Saldo na ROR wzrosło o 29% /r, tj. o 235 mln zł i przekroczyło 1,037 mld zł.

Na koniec 2014 roku z usług Banku Pocztowego korzystało 1 432,3 tys. klientów detalicznych, czyli o 8,2 tys. więcej niż przed rokiem.

W ub. roku sprzedaż kredytów konsumpcyjnych wyniosła 0,8 mld zł, zaś saldo tych kredytów przekroczyło 1,7 mld zł (wzrost o 14% r/r).

Kredyty konsumpcyjne stanowiły 33% portfela kredytowego, 51% to kredyty hipoteczne, a 16% instytucjonalne. W tym roku udział kredytów konsumpcyjnych ma wzrosnąć o kilka puntów proc.

dn4so4w

"Jeżeli chodzi o rachunki, to mamy w tym roku mamy systematycznie ponad 20 tys. nowych miesięcznie. W kredytach doszliśmy do poziomu 70 mln zł sprzedaży miesięcznie w styczniu i lutym, a w marcu wyniki są jeszcze lepsze, co jest związane z nowym produktem - pożyczką na Poczcie" - powiedział członek zarządu Paweł Spławski.

Dodał, że pierwsze wyniki sprzedażowe funduszy inwestycyjnych z oferty Ipopemy są bardzo dobre. W marcu bank przekroczył poziom 20 mln zł sprzedaży tych produktów, które są dostępne od stycznia br.

Wartość kredytów brutto wyniosła 5,3 mld zł na koniec 2014 r., zaś depozytów 5,82 mld zł wobec odpowiednio: 5,18 mld zł i 5,19 mld zł rok wcześniej.

Na koniec 2014 r. sieć dystrybucyjna Banku Pocztowego liczyła 293 placówki, w tym 269 to mikrooddziały.

Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy. Jego akcjonariuszami są Poczta Polska (75% minus 10 akcji) oraz PKO Bank Polski (25% plus 10 akcji).

(ISBnews)

dn4so4w

Podziel się opinią

Share
dn4so4w
dn4so4w