Barometr transportowy na koniec III kw. wzrósł o 6 pkt. proc. kdk do poziomu 59:41 - TimoCom
17.10. Warszawa (PAP) - Barometr transportowy, obrazujący stosunek frachtów do wolnych przestrzeni ładunkowych, na koniec III kwartału 2013 r. wzrósł o 6 pkt. proc. względem II...
17.10.2013 | aktual.: 17.10.2013 12:23
17.10. Warszawa (PAP) - Barometr transportowy, obrazujący stosunek frachtów do wolnych przestrzeni ładunkowych, na koniec III kwartału 2013 r. wzrósł o 6 pkt. proc. względem II kwartału i wyniósł 59:41 - wynika z przesłanego PAP raportu firmy TimoCom.
Na koniec czerwca wskaźnik wynosił 53:47.
"Dla sektora Transportu i Logistyki trzeci kwartał jest zazwyczaj pełen obaw. Lipiec, sierpień i wrzesień nie mają wprawdzie wielu świątecznych dni, są to jednak miesiące wakacyjne. Mimo tych dość niesprzyjających warunków, udział frachtów ukształtował się w tym roku na poziomie 52 proc., czyli o całe 5 punktów procentowych wyżej niż w ubiegłym roku" - napisano w komentarzu do badania.
"Ze stosunkiem frachtów do wolnych przestrzeni ładunkowych wynoszącym 52:48 dla relacji wszystkie kraje/wszystkie kraje, drugi raz z rzędu wskazówka barometru transportowego TimoCom pokazała w tym kwartale pozytywny trend. Branża transportowa musiała czekać na taką sytuację dokładnie półtora roku. (...) Tym samym barometr transportowy TimoCom potwierdził to, na co wskazywały wyniki licznych badań: nadchodzi dalszy wzrost" - dodano.
Na koniec lipca barometr wskazywał poziom 48:52, na koniec sierpnia 47:53, zaś na koniec września 59:41.
"Taki wynik zapowiada bogaty w ładunki koniec roku. (...) Jeśli trend ostatnich miesięcy nadal się utrzyma, to zapotrzebowanie na przestrzenie ładunkowe będzie ogromne. Obecnie zmierzamy od stabilnego do zwiększonego natężenia ładunków w 4 kwartale" - napisano w komentarzu.
"Również przed Bożym Narodzeniem branża transportowa i logistyczna może mieć nadzieję na wzmożony transport towarów. Poprzez rozwój ilości transportów mogą wreszcie odczuwalnie wzrosnąć ceny frachtów" - dodano.
Barometr transportowy przedstawia aktualny stan ofert potencjalnych ładunków i przestrzeni ładunkowych na europejskim rynku transportu drogowego. (PAP)
nik/ asa/