Trwa ładowanie...

Biedronka rozpycha się na rynku. Rozwija nowy format sklepów

Biedronka rozwija koncept sklepów typu ultra-mini. Dyskonty skierowane są głównie do mieszkańców dużych miast i miejsc o wysokim natężeniu ruchu. Obecnie działa już ponad 100 takich placówek. W planach jest otwarcie kolejnych.

Biedronka rozwija swoje sklepy w formacie ultra-miniBiedronka rozwija swoje sklepy w formacie ultra-miniŹródło: East News, fot: MICHAL WOZNIAK
d40hni2
d40hni2

Obecnie sytuacja w handlu jest trudna, a większość Polaków ogranicza nawet podstawowe wydatki, co prowadzi do spadku sprzedaży. Mimo to duże sieci nadal się rozwijają, a najszybciej rośnie sektor dyskontów. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy trend nad Bałtykiem. "Tajemnicze paczki" na stoiskach kuszą turystów

Aby przyciągnąć klientów, sieci handlowe testują nowe formaty sklepów, znane jako dyskonty convenience. Pionierem w tej dziedzinie była Biedronka. Już w 2019 r. plany rozwoju tej sieci zakładały, że blisko połowa nowych sklepów będzie miała mniejszy format. Format "ultra-mini" został stworzony z myślą o lokalizacjach w dużych miastach. Zminiaturyzowane sklepy mają średnio od 250 do 350 mkw., a najmniejsza placówka ma zaledwie 200 mkw.

d40hni2

Jak podaje portal wiadomoscihandlowe.pl, w ubiegłym roku ok. 10 proc. nowo otwartych sklepów Biedronki stanowiły właśnie placówki ultramini. Obecnie w Warszawie i kilku innych dużych miastach działa już ponad 100 takich sklepów.

– Poszukujemy różnych sposobów dotarcia w miejsca, w których uruchomienie klasycznej placówki jest niemożliwe. Mamy przygotowane strategie ekspansji we wszystkich większych miastach, wiemy gdzie klient chce mieć sklep, oceniamy te rynki i wchodzimy tam, gdzie dostrzegamy szansę – wyjaśnia Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny sieci Biedronka, członek zarządu Jeronimo Martins Polska w rozmowie z portalem.

Kompaktowe Biedronki mogą być odpowiedzią na rosnący trend budowy nowych apartamentowców. Detalista analizuje te rynki, a jeśli w danym miejscu nie da się postawić klasycznego sklepu, rozważane są mniejsze formaty.

d40hni2

– Rynki mamy przeanalizowane, ale trudno mi dokładnie określić, jaki jest ich pełny potencjał. Trzeba pamiętać, że sklepy te powstają tam, gdzie nie możemy otworzyć większych formatów. W tej chwili jest ich około stu i z pewnością jest jeszcze miejsce na takie placówki, na pewno nie wysokie kilkaset – szacuje Stolecki.

Sklep bezobsługowy Dino. Zakupy zrobimy 24/7

Pozostałe sieci również nie próżnują. Jak pisaliśmy w WP Finanse, 8 lipca 2024 r. Dino uruchomiło swój pierwszy sklep bezobsługowy w Sośnicowicach. Klienci mogą w nim robić zakupy 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, choć nie wejdą do środka. Automat Dino jest całkowicie zrobotyzowany. Można w nim dostać m.in. wody mineralne, napoje gazowane, gumy, żelki, czekolady, mleko czy baterie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d40hni2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40hni2