Nowa akcja Biedronki. Do sklepów zapraszają kierownicy
Portugalski dyskont kontynuuje akcję zachęcania klientów do robienia zakupów za pomocą wysyłania smsów. Teraz w wiadomościach wysyłanych do użytkowników programu lojalnościowego znalazł się nowy element. Biedronka zdecydowała, że na zakupy powinni zapraszać kierownicy sklepów.
Gdy Biedronka zaczęła wysyłać smsy atakujące ofertę Lidla, klienci byli w szoku. Skarżyli się na agresywną formę komunikacji i dużą częstotliwość otrzymywania wiadomości. Zdarzało się, że użytkownicy smsy otrzymywali w późnych godzinach nocnych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dealer Rolls-Royce, McLaren, Aston Martina "Sprzedaję 2,5 tys aut rocznie" Piotr Fus w Biznes Klasie
Z czasem akcja marketingowa nieco jednak spowszedniała. Dyskont złagodził przekaz, choć smsy informujące o promocjach wciąż wysyłane są do klientów co kilka dni. Najwyraźniej Biedronka uznała jednak, że program należy rozruszać po raz drugi. "Wiadomości Handlowe" zauważyły, że sieć zaczęła wysyłać nowy rodzaj wiadomości. Klientów do sklepów zaprasza w nich bezpośrednio kierownik placówki. W treści pojawia się także jej dokładny adres.
Oto przykład takiego smsa: "Dzień dobry, jestem Anna, Kierownik sklepu Biedronka przy u. Reymonta 28. Wraz z zespołem dołożyliśmy wszelkich starań, żeby Twoje zakupy w naszym sklepie były wygodne i komfortowe. Przyjdź i przekonaj się. Zapraszam!".
Jak wyłączyć smsy od Biedronki
Dyskont nie pozwala na rezygnację ze zgody na wysyłanie komunikacji marketingowej w trakcie przystępowania do programu lojalnościowego Obecnie, w trakcie instalowania aplikacji Biedronka, oprogramowanie pyta klientów o numer telefonu i nakazuje zaznaczenie kwadracika z wyrażeniem zgody na przesyłanie przez Jeronimo Martins świadczenia usługi marketingowej.
Pole jest oznaczone jako wymagane. - Wyrażenie zgody jest niezbędne, aby uczestniczyć w programie lojalnościowym "Moja Biedronka"(...) Udzielona zgoda może być w każdym momencie wycofana w sposób określony w Polityce Prywatności, przy czym cofnięcie zgody będzie oznaczać równocześnie utratę uprawnień wynikających z członkostwa w Programie i będzie tożsame z wygaśnięciem członkostwa oraz utratą dostępu do konta - czytamy.
Mówiąc krótko: Nie chcesz smsów? Usuń konto w programie Moja Biedronka i zrezygnuj z promocji. Taką samą radę ma zresztą dla klientów sam dyskont. W odpowiedzi na pytanie WP Finanse biuro prasowe sieci zauważyło, że uczestnictwo w programie jest dobrowolne. Oznacza to, że klienci mogą robić zakupy w sklepach Biedronka również bez uczestnictwa w nim i bez korzystania z codziennych promocji na setki produktów.
Podobne stanowisko przedstawił UOKiK. - Zgoda marketingowa powiązana z programem lojalnościowym może być zgodna z prawem, o ile konsument został o tym prawidłowo poinformowany, a brak udziału w programie nie uniemożliwia konsumentom zakupów lub korzystania z usług u danego przedsiębiorcy - poinformowało WP Finanse biuro prasowe urzędu.