Trwa ładowanie...

Nowa akcja Biedronki. Do sklepów zapraszają kierownicy

Portugalski dyskont kontynuuje akcję zachęcania klientów do robienia zakupów za pomocą wysyłania smsów. Teraz w wiadomościach wysyłanych do użytkowników programu lojalnościowego znalazł się nowy element. Biedronka zdecydowała, że na zakupy powinni zapraszać kierownicy sklepów.

Biedronka wróciła z smsami. Jest jeszcze dziwniej niż byłoBiedronka wróciła z smsami. Jest jeszcze dziwniej niż byłoŹródło: Flickr, fot: conticium
d2pnqdd
d2pnqdd

Gdy Biedronka zaczęła wysyłać smsy atakujące ofertę Lidla, klienci byli w szoku. Skarżyli się na agresywną formę komunikacji i dużą częstotliwość otrzymywania wiadomości. Zdarzało się, że użytkownicy smsy otrzymywali w późnych godzinach nocnych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dealer Rolls-Royce, McLaren, Aston Martina "Sprzedaję 2,5 tys aut rocznie" Piotr Fus w Biznes Klasie

Z czasem akcja marketingowa nieco jednak spowszedniała. Dyskont złagodził przekaz, choć smsy informujące o promocjach wciąż wysyłane są do klientów co kilka dni. Najwyraźniej Biedronka uznała jednak, że program należy rozruszać po raz drugi. "Wiadomości Handlowe" zauważyły, że sieć zaczęła wysyłać nowy rodzaj wiadomości. Klientów do sklepów zaprasza w nich bezpośrednio kierownik placówki. W treści pojawia się także jej dokładny adres.

d2pnqdd

Oto przykład takiego smsa: "Dzień dobry, jestem Anna, Kierownik sklepu Biedronka przy u. Reymonta 28. Wraz z zespołem dołożyliśmy wszelkich starań, żeby Twoje zakupy w naszym sklepie były wygodne i komfortowe. Przyjdź i przekonaj się. Zapraszam!".

Jak wyłączyć smsy od Biedronki

Dyskont nie pozwala na rezygnację ze zgody na wysyłanie komunikacji marketingowej w trakcie przystępowania do programu lojalnościowego Obecnie, w trakcie instalowania aplikacji Biedronka, oprogramowanie pyta klientów o numer telefonu i nakazuje zaznaczenie kwadracika z wyrażeniem zgody na przesyłanie przez Jeronimo Martins świadczenia usługi marketingowej.

Pole jest oznaczone jako wymagane. - Wyrażenie zgody jest niezbędne, aby uczestniczyć w programie lojalnościowym "Moja Biedronka"(...) Udzielona zgoda może być w każdym momencie wycofana w sposób określony w Polityce Prywatności, przy czym cofnięcie zgody będzie oznaczać równocześnie utratę uprawnień wynikających z członkostwa w Programie i będzie tożsame z wygaśnięciem członkostwa oraz utratą dostępu do konta - czytamy.

Mówiąc krótko: Nie chcesz smsów? Usuń konto w programie Moja Biedronka i zrezygnuj z promocji. Taką samą radę ma zresztą dla klientów sam dyskont. W odpowiedzi na pytanie WP Finanse biuro prasowe sieci zauważyło, że uczestnictwo w programie jest dobrowolne. Oznacza to, że klienci mogą robić zakupy w sklepach Biedronka również bez uczestnictwa w nim i bez korzystania z codziennych promocji na setki produktów.

d2pnqdd

Podobne stanowisko przedstawił UOKiK. - Zgoda marketingowa powiązana z programem lojalnościowym może być zgodna z prawem, o ile konsument został o tym prawidłowo poinformowany, a brak udziału w programie nie uniemożliwia konsumentom zakupów lub korzystania z usług u danego przedsiębiorcy - poinformowało WP Finanse biuro prasowe urzędu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2pnqdd
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2pnqdd

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj