Możesz być królem hamburgerów
McDonald's
Koszt: 1,2 mln zł
Licencja: ok. 20 proc. sprzedaży / mies.
Założenie McDonalda nie jest tanie. Pod względem ilości środków niezbędnych do otwarcia działalności on wygrywa nasz ranking.
Jednocześnie rozpoczynając współpracę z siecią McDonald's mamy zagwarantowany bardzo przemyślany model biznesowy. W zamian za zaangażowanie finansowe otrzymujemy restaurację w niezwykle skrupulatnie dobranej lokalizacji (po dokładnych badaniach ruchu klientów nawet na wiele lat wprzód, a także w przypadku ewentualnych zmian w otoczeniu punktu gastronomicznego).
Dodatkowo zostaniemy przeszkoleni zgodnie z systemem zarządzania restauracją, który kształtował się i sprawdzał przez dziesięciolecia funkcjonowania sieci.
Model jest na tyle efektywny, że przynosi spore zyski właścicielowi punktu nawet przy konieczności odprowadzania ok. 20 proc. od sprzedaży do centrali McDonald's.