Kanapki dla wszystkich - Subway
Subway
Koszt: 330 tys. zł
Franczyza: 30 750 zł jednorazowo, 12 proc. od sprzedaży / mies.
Sprzedaż kanapek wiąże się już z nieco większymi wydatkami. Przystosowanie pomieszczeń do wymogów Subwaya wraz z zakupem niezbędnego sprzętu to koszt ponad 300 tys. zł. Kolejne 30 tys. musimy zapłacić za licencję, czyli możliwość sprzedaży pod marką Subway.
W tym przypadku lokalizacja jest kluczem do sukcesu. To, ile osób będzie chciało się u nas stołować, decyduje o zwrocie z inwestycji. Dlatego najlepszym punktem dla takiego biznesu są centra dużych miast. Należy jednak ostrożnie skalkulować koszty, gdyż ceny za wynajem są w tych miejscach także największe.
12 proc. sprzedaży będziemy musieli odprowadzić do centrali sieci. Rozliczenia następują co tydzień. Także tam będziemy się zaopatrywać w produkty do przygotowywania kanapek.
Subway jest obecnie największą siecią restauracji. W zeszłym roku przerósł pod tym względem dotychczasowego lidera - McDonalda.