Bloger pomoże agentowi
Prowadzić takiego bloga firmowego, który sprawi, że jego czytelnicy chętniej kupią wycieczkę - takie zadanie postawił przed sobą niemiecki TVG. Pomóc mają nie tylko skuszeni darmową reklamą agenci, lecz przede wszystkim profesjonalni blogerzy
"Wakacyjne światy" to nowy blog firmy Touristik Vertriebsgesellschaft (TVG). Portal ma zachęcać klientów do rezerwowania wakacji. Pracownicy należących do TVG agencji (marki: Sonnenklar, Flugbörse oraz 5 vor Flug) mogą zamieszczać w nim swoje porady i podpowiedzi dla podróżnych. W procesie tym wspierać ich będzie profesjonalny bloger, który podpowie agentom między innymi, jak dobrać odpowiednie słownictwo.
Opublikowane materiały będą prowadziły do stron internetowych biur, w których pracują ich autorzy. By jeszcze bardziej uatrakcyjnić projekt, firma, współprowadzona przez touroperatora FTI oraz organizację RTK, planuje organizację w przyszłym roku wyjazdów studyjnych, w których udział wezmą nie tylko pracownicy agencji turystycznych, lecz także blogerzy i specjaliści ds. mediów. W turystycznych resortach wspólnie będą tworzyć profesjonalne teksty, które następnie zostaną zamieszczone w odpowiednich portalach społecznościowych.
Agenci mogą też zamieszczać aktualne oferty wyjazdowe ze strony internetowej w aplikacji na smartfony. Przy zapytaniu o wycieczkę dane potencjalnego klienta oraz wybranej przez niego oferty zostaną automatycznie zapisane. Pracownicy punktu sprzedaży będą więc mogli skontaktować się z internautą. W przyszłości touroperator planuje też stworzenie własnej, innej niż wszystkie ścieżki rezerwacyjnej.
Do tej pory ze wspierania swoich agentów w wielokanałowej sprzedaży najbardziej słynął Thomas Cook. Teraz strategia odnajdywania klientów także na portalach społecznościowych i poprzez aplikacje mobilne zaczyna być realizowana także przez innych niemieckich operatorów.