Bloger pomoże agentowi
Prowadzić takiego bloga firmowego, który sprawi, że jego czytelnicy chętniej kupią wycieczkę - takie zadanie postawił przed sobą niemiecki TVG. Pomóc mają nie tylko skuszeni darmową reklamą agenci, lecz przede wszystkim profesjonalni blogerzy
12.12.2014 | aktual.: 17.12.2014 11:53
"Wakacyjne światy" to nowy blog firmy Touristik Vertriebsgesellschaft (TVG). Portal ma zachęcać klientów do rezerwowania wakacji. Pracownicy należących do TVG agencji (marki: Sonnenklar, Flugbörse oraz 5 vor Flug) mogą zamieszczać w nim swoje porady i podpowiedzi dla podróżnych. W procesie tym wspierać ich będzie profesjonalny bloger, który podpowie agentom między innymi, jak dobrać odpowiednie słownictwo.
Opublikowane materiały będą prowadziły do stron internetowych biur, w których pracują ich autorzy. By jeszcze bardziej uatrakcyjnić projekt, firma, współprowadzona przez touroperatora FTI oraz organizację RTK, planuje organizację w przyszłym roku wyjazdów studyjnych, w których udział wezmą nie tylko pracownicy agencji turystycznych, lecz także blogerzy i specjaliści ds. mediów. W turystycznych resortach wspólnie będą tworzyć profesjonalne teksty, które następnie zostaną zamieszczone w odpowiednich portalach społecznościowych.
Agenci mogą też zamieszczać aktualne oferty wyjazdowe ze strony internetowej w aplikacji na smartfony. Przy zapytaniu o wycieczkę dane potencjalnego klienta oraz wybranej przez niego oferty zostaną automatycznie zapisane. Pracownicy punktu sprzedaży będą więc mogli skontaktować się z internautą. W przyszłości touroperator planuje też stworzenie własnej, innej niż wszystkie ścieżki rezerwacyjnej.
Do tej pory ze wspierania swoich agentów w wielokanałowej sprzedaży najbardziej słynął Thomas Cook. Teraz strategia odnajdywania klientów także na portalach społecznościowych i poprzez aplikacje mobilne zaczyna być realizowana także przez innych niemieckich operatorów.