Bombardier chce zatrudnić kilkudziesięciu polskich inżynierów
Kilkudziesięciu inżynierów chce zatrudnić w tym roku firma Bombardier
Transportation (ZWUS) Polska, część koncernu Bombardier. Mają oni pracować nad urządzeniami
automatyki kolejowej, które koncern chce produkować w Katowicach i sprzedawać na całym świecie.
Kilkudziesięciu inżynierów chce zatrudnić w tym roku firma Bombardier Transportation (ZWUS) Polska, część koncernu Bombardier. Mają oni pracować nad urządzeniami automatyki kolejowej, które koncern chce produkować w Katowicach i sprzedawać na całym świecie.
Jak poinformował prezes Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sławomir Nalewajka, obecnie firma zatrudnia w Katowicach około 500 osób, w tym około 140 inżynierów. "Chcemy, by na koniec roku pracowało u nas ponad 170 inżynierów. To sporo, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że jeszcze pod koniec zeszłego roku zatrudnialiśmy około 70" - powiedział Nalewajka.
Nalewajka wyjaśnił, że zwiększenie zatrudnienia jest związane z rozszerzeniem działalności firmy na wszystkie kraje Europy Środkowo-Wschodniej. Oznacza to, że produkowane w Katowicach urządzenia automatyki kolejowej będą sprzedawane nie tylko w Polsce, na Ukrainie, Białorusi, Słowacji i w Czechach - jak do tej pory - ale także np. w Niemczech, czy krajach Beneluksu. Firma produkuje m.in. systemy sterowania ruchem kolejowym na stacjach i szlakach, systemy sygnalizacji przejazdowej, systemy i urządzenia przytorowe, jak napędy zwrotnicowe i rogatkowe, liczniki osi, obwody torowe oraz sygnalizatory świetlne.
Prezes wskazał, że firma ma problem ze znalezieniem w Polsce specjalistów od automatyki kolejowej. "To dzisiaj rzadka specjalizacja. Ale współpracujemy z uczelniami, np. Politechniką Śląską w Gliwicach i staramy się zatrudniać najlepszych studentów. Ale konkurencja o nich z innymi pracodawcami jest bardzo duża" - wyjaśnił.
Poza urządzeniami automatyki kolejowej, Bombardier Transportation (ZWUS) Polska sprzedaje także systemy kontroli prowadzenia pociągu ERTMS/ETCS - czyli części europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym, który obejmuje radiołączność pociągową i kontrolę jazdy pociągu.
W lutym 2011 r. Bombardier Transportation kupił od PKP S.A. 60 proc. udziałów w spółce i stał się jej wyłącznym właścicielem. Po sfinalizowaniu transakcji koncern Bombardier zdecydował, że polska firma z siedzibą w Katowicach będzie obsługiwać nie tylko rodzimy rynek, ale także Ukrainę, Białoruś, Słowację i Czechy.
Polecamy: Prezesa po samochodzie poznasz
Bombardier to kanadyjski koncern, produkujący samoloty, pociągi, lokomotywy, tramwaje i pociągi metra, a także urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Koncern zatrudnia ponad 71,5 tys. pracowników na całym świecie. Skonsolidowane przychody koncernu za 2012 r. to 16,8 mld dolarów. Koncern nie ujawnia wyników finansowych poszczególnych firm wchodzących w jej skład - przedstawia tylko wyniki skonsolidowane.
(AS)