Bombardier chce zatrudnić w tym roku 50-60 polskich inżynierów

Ok. 50-60 inżynierów chce zatrudnić firma Bombardier Transportation (ZWUS) Polska. Planuje ona zwiększyć moce wytwórcze, by produkowane w Polsce urządzenia automatyki kolejowej sprzedawać na całym świecie.

Jak poinformował w poniedziałek dziennikarzy prezes Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sławomir Nalewajka, jest to część strategii sprywatyzowanego w ub.r. przedsiębiorstwa. W lutym 2011 r. Bombardier Transportation kupił od PKP S.A. 60 proc. udziałów w spółce i stał się jej wyłącznym właścicielem. Po sfinalizowaniu transakcji koncern Bombardier zdecydował, że polska firma z siedzibą w Katowicach będzie obsługiwać nie tylko rodzimy rynek, ale także Ukrainę, Białoruś, Słowację i Czechy. Nalewajka nie wykluczył, że w przyszłości działalność firmy zostanie rozszerzona na wszystkie kraje Europy Środkowo-Wschodniej.

Obecnie spółka zatrudnia 487 pracowników. Prezes Nalewajka zaznaczył, że zwiększenie zatrudnienia ma się przełożyć na ulepszenie produktów. Firma produkuje m.in. systemy sterowania ruchem kolejowym na stacjach i szlakach, systemy sygnalizacji przejazdowej, systemy i urządzenia przytorowe jak napędy zwrotnicowe i rogatkowe, liczniki osi, obwody torowe oraz sygnalizatory świetlne. Bombardier Transportation (ZWUS) Polska oferuje także systemy kontroli prowadzenia pociągu ERTMS/ETCS - czyli części europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym, który obejmuje radiołączność pociągową i kontrolę jazdy pociągu.

Nalewajka zapowiedział, że jeszcze w tym roku firma chce wystartować w przetargach na Ukrainie i Słowacji. Czeka na rozstrzygnięcie przetargu w Czechach. Szykuje się też do walki o kontrakty na polskich torach - na początku marca PKP PLK ogłosiły przetarg na budowę i wdrożenie systemu ERTMS na odcinku linii kolejowej E30 Legnica-Wrocław-Opole, planowane jest także zainstalowanie systemu na liniach E65 Warszawa-Gdynia i na trasie Warszawa-Łódź.

Nalewajka zauważył, że firma może mieć problem ze znalezieniem inżynierów w planowanej liczbie, szczególnie że w następnych latach chce ich zatrudnić jeszcze więcej. - W Polsce brakuje specjalistów interesujących nas specjalności - zaznaczył prezes. Dodał, że właśnie dlatego Bombardier rozważa dofinansowanie kształcenia inżynierów specjalizujących się w kolejnictwie. - Rozmawialiśmy na ten temat z politechnikami w Warszawie i Radomiu - dodał.

Bombardier to kanadyjski koncern, produkujący samoloty, pociągi, lokomotywy, tramwaje i pociągi metra, a także urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Koncern zatrudnia ok. 70 tys. pracowników na całym świecie. Skonsolidowane przychody koncernu za 2011 r. to 18,3 mld dolarów, w porównaniu do 17,9 mld dolarów rok wcześniej, a EBITDA to 1,5 mld dolarów wobec 1,6 mld rok wcześniej. Koncern nie ujawnia wyników finansowych poszczególnych firm wchodzących w jej skład - przedstawia tylko wyniki skonsolidowane.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Praca dla Polaków w Niemczech. Oto ile płacą za robotę przy bydle
Praca dla Polaków w Niemczech. Oto ile płacą za robotę przy bydle
Praca w Krakowie. Płacą nawet 20 tys.zł kierowcy
Praca w Krakowie. Płacą nawet 20 tys.zł kierowcy
Zmiany w prawie. Od nowego roku zakazy dotyczące ogrodzeń i bram
Zmiany w prawie. Od nowego roku zakazy dotyczące ogrodzeń i bram
Pięć zawodów przyszłości. Ci pracownicy mają być rozchwytywani
Pięć zawodów przyszłości. Ci pracownicy mają być rozchwytywani
Dramatyczna sytuacja na rynku ziemniaków. "Są sprzedawane za bezcen"
Dramatyczna sytuacja na rynku ziemniaków. "Są sprzedawane za bezcen"
Te naczynia z Pepco groźne dla zdrowia. Kupiłeś? Zniszcz lub zwróć
Te naczynia z Pepco groźne dla zdrowia. Kupiłeś? Zniszcz lub zwróć
Nastolatek wyłudził 600 tys. zł. Zakładał garnitur i udawał adwokata
Nastolatek wyłudził 600 tys. zł. Zakładał garnitur i udawał adwokata
Podhalański Patrol Budowlany. Tak walczą z patodeweloperką w Zakopanem
Podhalański Patrol Budowlany. Tak walczą z patodeweloperką w Zakopanem
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Problemy giganta. Makro zamyka cztery hale w Polsce
Problemy giganta. Makro zamyka cztery hale w Polsce
Już omijają nowe prawo. Były radny zrobił akcje w markecie
Już omijają nowe prawo. Były radny zrobił akcje w markecie
Butelka wody Ustronianka wywołała burzę. Mamy komentarz Kauflandu
Butelka wody Ustronianka wywołała burzę. Mamy komentarz Kauflandu