Break even mBanku w Czechach i na Słowacji w '12, potem możliwa dalsza ekspansja (wywiad)
03.12. Warszawa (PAP) - BRE Bank podtrzymuje, że działalność mBanku w Czechach i na Słowacji osiągnie break even w ujęciu miesięcznym w 2012 roku. Wówczas bank rozważy ekspansję na...
03.12.2009 | aktual.: 03.12.2009 12:45
03.12. Warszawa (PAP) - BRE Bank podtrzymuje, że działalność mBanku w Czechach i na Słowacji osiągnie break even w ujęciu miesięcznym w 2012 roku. Wówczas bank rozważy ekspansję na inne rynki - poinformował PAP Paweł Kucharski, dyrektor BRE Banku ds. mBanku i prezes spółki Aspiro.
"Nie zmieniamy celów, podtrzymujemy, że w 2012 roku działalność w Czechach i na Słowacji osiągnie break even w ujęciu miesięcznym" - powiedział Kucharski.
Dyrektor podtrzymał, że obecnie plany ekspansji z modelem biznesowym mBanku na inne kraje pozostają zawieszone.
"Czekamy do czasu, kiedy wyjdziemy +na prostą+ w Czechach i na Słowacji, wówczas rozważamy ekspansję na inne rynki" - powiedział Kucharski.
W III kwartale mBank w Czechach i na Słowacji przyniósł 21,7 mln zł straty brutto.
Pod koniec listopada w ramach bankowości detalicznej BRE Banku ruszył pośrednik finansowy Aspiro.
Do jego sieci dystrybucyjnej trafiły wszystkie Centra Finansowe, mKioski i mKioski Partnerskie oraz Punkty Obsługi Agencyjnej MultiBanku.
"Nie robimy rebrandingu, gdyż jest to kosztowne, a dodatkowo marki mBanku i MultiBanku są bardzo znane. Powstanie Aspiro oznacza nowe możliwości dla naszych klientów. Dzięki niej nasza sieć sprzedaży może być bardziej elastyczna, przygotowana na różne scenariusze gospodarcze" - powiedział Kucharski.
Dyrektor poinformował, że powstanie sieci nie wiązało się ze zmianą zatrudnienia w mBanku. Obecnie Aspiro oferuje produkty bankowe pięciu partnerów, głównie z obszaru kredytów hipotecznych. Wprowadza też produkty z obszaru consumer finance.
"Miesięczne break even Aspiro planujemy osiągnąć pod koniec 2010 roku. Celujemy, że cały 2011 będziemy powyżej progu rentowności" - powiedział.
Aspiro ma w sumie prawie 190 lokalizacji, a klientów obsługuje ponad 1200 doradców.
Sebastian Karbarczyk (PAP)
seb/ pam/