British Airways - oto ukochana marka Brytyjczyków

W plebiscycie przeprowadzanym przez rodzimy ośrodek badań nad markami Centre for Brand Analysis wzięło udział 2,5 tys. dorosłych mieszkańców Wielkiej Brytanii. O ich uznanie ubiegało się 1,6 tys. krajowych i zagranicznych marek.

Obraz
Shutterstock/Tupungato

Już po raz trzeci z rzędu linie lotnicze British Airways zajęły pierwsze miejsce w dorocznym plebiscycie najlepszych marek według Brytyjczyków - informuje "The Independent".

W plebiscycie przeprowadzanym przez rodzimy ośrodek badań nad markami Centre for Brand Analysis wzięło udział 2,5 tys. dorosłych mieszkańców Wielkiej Brytanii. O ich uznanie ubiegało się 1,6 tys. krajowych i zagranicznych marek.

Na pierwszym miejscu, już po raz trzeci z rzędu, znalazły się linie lotnicze British Airways. Uzasadniając swój wybór, respondenci podkreślali przede wszystkim jakość usług oferowanych przez największego brytyjskiego przewoźnika, a także jego rzetelność i wizerunek wyróżniający go spośród innych linii.

Na drugiej pozycji - także po raz trzeci z rzędu - uplasował się producent luksusowych zegarków Rolex. Trzecią lokatę, po imponującym awansie o osiem "oczek", zajęła marka Lego. Pierwszą piątkę zestawienia zamykają producent odkurzaczy Dyson i marka akcesoriów do golenia Gillette (odpowiednio 4. i 5. miejsce).
Największy spadek w tegorocznej edycji plebiscytu odnotował Microsoft. Informatyczny gigant przesunął się o 16 miejsc w dół w stosunku do ubiegłego roku, by ostatecznie zająć 20. pozycję.
Po raz pierwszy od 1995 r. w pierwszej dwudziestce ulubionych marek Brytyjczyków nie znalazła się BBC. Zdaniem ekspertów, za pogorszenie wizerunku publicznego nadawcy w oczach odbiorców mogą odpowiadać m.in. kontrowersje dotyczące nowelizacji tzw. Karty BBC, która stanowi podstawę funkcjonowania stacji.

W "dwudziestce" zabrakło również miejsca dla producenta czekolady Cadbury (po raz drugi z rzędu). Powód jest prosty - większości konsumentów nie przypadła do gustu nowa wersja nadziewanych czekoladowych jajek o nazwie Creme Eggs. Czekoladę typu Dairy Milk - flagowy produkt Cadbury - zastąpiono w nich tańszą czekoladą. W efekcie wartość sprzedaży Creme Eggs w 2015 r. zmalała o ok. 6 mln funtów.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje
Tony truskawek z Egiptu z zakazem wjazdu. Oto co wykryły służby
Tony truskawek z Egiptu z zakazem wjazdu. Oto co wykryły służby
Koniec sporu o kebaba. Turcy wycofali wniosek z UE
Koniec sporu o kebaba. Turcy wycofali wniosek z UE
Skarbówka wyprzedaje auta. Wśród nich kultowa toyota za 8 tys. zł
Skarbówka wyprzedaje auta. Wśród nich kultowa toyota za 8 tys. zł
Pierwszy taki autobus na cmentarzu. To pomysł Polaków
Pierwszy taki autobus na cmentarzu. To pomysł Polaków
Przemyt warty 76 tys. zł. Oto co znaleźli w przesyłkach kurierskich
Przemyt warty 76 tys. zł. Oto co znaleźli w przesyłkach kurierskich
4 minuty przerwy w pracy i sygnał do szefostwa. Amazon odpiera zarzuty
4 minuty przerwy w pracy i sygnał do szefostwa. Amazon odpiera zarzuty
"Złote kolby" niszczą maszyny rolników. Straty sięgają 100 tys. zł
"Złote kolby" niszczą maszyny rolników. Straty sięgają 100 tys. zł
Polskie borówki podbijają Azję. Otwiera się nowy rynek
Polskie borówki podbijają Azję. Otwiera się nowy rynek
Deweloper chce wcisnąć blok na ich podwórku. Mieszkańcy protestują
Deweloper chce wcisnąć blok na ich podwórku. Mieszkańcy protestują
Włamywali się do ciężarówek i kradli towar. Jest decyzja sądu
Włamywali się do ciężarówek i kradli towar. Jest decyzja sądu