British Airways - oto ukochana marka Brytyjczyków

W plebiscycie przeprowadzanym przez rodzimy ośrodek badań nad markami Centre for Brand Analysis wzięło udział 2,5 tys. dorosłych mieszkańców Wielkiej Brytanii. O ich uznanie ubiegało się 1,6 tys. krajowych i zagranicznych marek.

Obraz
Shutterstock/Tupungato

Już po raz trzeci z rzędu linie lotnicze British Airways zajęły pierwsze miejsce w dorocznym plebiscycie najlepszych marek według Brytyjczyków - informuje "The Independent".

W plebiscycie przeprowadzanym przez rodzimy ośrodek badań nad markami Centre for Brand Analysis wzięło udział 2,5 tys. dorosłych mieszkańców Wielkiej Brytanii. O ich uznanie ubiegało się 1,6 tys. krajowych i zagranicznych marek.

Na pierwszym miejscu, już po raz trzeci z rzędu, znalazły się linie lotnicze British Airways. Uzasadniając swój wybór, respondenci podkreślali przede wszystkim jakość usług oferowanych przez największego brytyjskiego przewoźnika, a także jego rzetelność i wizerunek wyróżniający go spośród innych linii.

Na drugiej pozycji - także po raz trzeci z rzędu - uplasował się producent luksusowych zegarków Rolex. Trzecią lokatę, po imponującym awansie o osiem "oczek", zajęła marka Lego. Pierwszą piątkę zestawienia zamykają producent odkurzaczy Dyson i marka akcesoriów do golenia Gillette (odpowiednio 4. i 5. miejsce).
Największy spadek w tegorocznej edycji plebiscytu odnotował Microsoft. Informatyczny gigant przesunął się o 16 miejsc w dół w stosunku do ubiegłego roku, by ostatecznie zająć 20. pozycję.
Po raz pierwszy od 1995 r. w pierwszej dwudziestce ulubionych marek Brytyjczyków nie znalazła się BBC. Zdaniem ekspertów, za pogorszenie wizerunku publicznego nadawcy w oczach odbiorców mogą odpowiadać m.in. kontrowersje dotyczące nowelizacji tzw. Karty BBC, która stanowi podstawę funkcjonowania stacji.

W "dwudziestce" zabrakło również miejsca dla producenta czekolady Cadbury (po raz drugi z rzędu). Powód jest prosty - większości konsumentów nie przypadła do gustu nowa wersja nadziewanych czekoladowych jajek o nazwie Creme Eggs. Czekoladę typu Dairy Milk - flagowy produkt Cadbury - zastąpiono w nich tańszą czekoladą. W efekcie wartość sprzedaży Creme Eggs w 2015 r. zmalała o ok. 6 mln funtów.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Podwyżki w ALDI. Oto nowe zarobki kasjerów
Podwyżki w ALDI. Oto nowe zarobki kasjerów
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Ważne zmiany dla cudzoziemców w Polsce. "Podwyżki są bulwersujące"
Ważne zmiany dla cudzoziemców w Polsce. "Podwyżki są bulwersujące"
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Chcą zmian w waloryzacji. Emerytury skoczą w górę
Chcą zmian w waloryzacji. Emerytury skoczą w górę
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟