British Airways - oto ukochana marka Brytyjczyków

W plebiscycie przeprowadzanym przez rodzimy ośrodek badań nad markami Centre for Brand Analysis wzięło udział 2,5 tys. dorosłych mieszkańców Wielkiej Brytanii. O ich uznanie ubiegało się 1,6 tys. krajowych i zagranicznych marek.

Obraz
Shutterstock/Tupungato

Już po raz trzeci z rzędu linie lotnicze British Airways zajęły pierwsze miejsce w dorocznym plebiscycie najlepszych marek według Brytyjczyków - informuje "The Independent".

W plebiscycie przeprowadzanym przez rodzimy ośrodek badań nad markami Centre for Brand Analysis wzięło udział 2,5 tys. dorosłych mieszkańców Wielkiej Brytanii. O ich uznanie ubiegało się 1,6 tys. krajowych i zagranicznych marek.

Na pierwszym miejscu, już po raz trzeci z rzędu, znalazły się linie lotnicze British Airways. Uzasadniając swój wybór, respondenci podkreślali przede wszystkim jakość usług oferowanych przez największego brytyjskiego przewoźnika, a także jego rzetelność i wizerunek wyróżniający go spośród innych linii.

Na drugiej pozycji - także po raz trzeci z rzędu - uplasował się producent luksusowych zegarków Rolex. Trzecią lokatę, po imponującym awansie o osiem "oczek", zajęła marka Lego. Pierwszą piątkę zestawienia zamykają producent odkurzaczy Dyson i marka akcesoriów do golenia Gillette (odpowiednio 4. i 5. miejsce).
Największy spadek w tegorocznej edycji plebiscytu odnotował Microsoft. Informatyczny gigant przesunął się o 16 miejsc w dół w stosunku do ubiegłego roku, by ostatecznie zająć 20. pozycję.
Po raz pierwszy od 1995 r. w pierwszej dwudziestce ulubionych marek Brytyjczyków nie znalazła się BBC. Zdaniem ekspertów, za pogorszenie wizerunku publicznego nadawcy w oczach odbiorców mogą odpowiadać m.in. kontrowersje dotyczące nowelizacji tzw. Karty BBC, która stanowi podstawę funkcjonowania stacji.

W "dwudziestce" zabrakło również miejsca dla producenta czekolady Cadbury (po raz drugi z rzędu). Powód jest prosty - większości konsumentów nie przypadła do gustu nowa wersja nadziewanych czekoladowych jajek o nazwie Creme Eggs. Czekoladę typu Dairy Milk - flagowy produkt Cadbury - zastąpiono w nich tańszą czekoladą. W efekcie wartość sprzedaży Creme Eggs w 2015 r. zmalała o ok. 6 mln funtów.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos