BSC chce rozwijać segment opakowań farmaceutycznych i etykiet samoprzylepnych
03.11. Warszawa (PAP) - BSC Drukarnia Opakowań pieniądze z emisji zamierza przeznaczyć na rozwój w segmencie opakowań farmaceutycznych, etykiet samoprzylepnych i rozbudowę linii...
03.11.2010 | aktual.: 03.11.2010 13:38
03.11. Warszawa (PAP) - BSC Drukarnia Opakowań pieniądze z emisji zamierza przeznaczyć na rozwój w segmencie opakowań farmaceutycznych, etykiet samoprzylepnych i rozbudowę linii technologicznych - poinformowała spółka w środowym komunikacie prasowym.
Już przed tygodniem Rafał Abratański, wiceprezes DM IDM SA, który będzie oferował akcje BSC, poinformował PAP, że drukarnia planuje zadebiutować na GPW w 2010 roku, a wartość oferty wyniesie kilkadziesiąt milionów złotych.
BSC Drukarnia Opakowań specjalizuje się w dostarczaniu opakowań z tektury i papieru dla dużych, międzynarodowych koncernów takich jak Danone, Kraft Foods, Procter&Gamble, Beiersdorf, Diageo, McDonald's czy KFC.
Spółka dostarcza opakowania przede wszystkim dla branży spożywczej i kosmetycznej.
"Nasza współpraca z odbiorcami nie ogranicza się jedynie do druku opakowań. Przejmujemy na siebie zarządzanie całym procesem ich tworzenia i logistyki, począwszy od projektowania kształtu opakowania, przez produkcję, aż po zarządzanie magazynem. Rozwiązania te, pozwalając na ograniczanie kosztów naszych klientów, umożliwiają nam precyzyjne planowanie produkcji i zacieśnianie współpracy z partnerami" - mówi cytowany w komunikacie prasowym Janusz Schwark, prezes spółki.
BSC poinformowało, że wartość rynku opakowań w Polsce, na który składają się przede wszystkim opakowania z tworzyw sztucznych, papieru i tektury, metalu, szkła oraz drewna, szacowana była w 2009 roku na 15,4 mld zł.
W informacji nie podano, jaki jest w tym rynku wartościowy udział segmentu opakowań, w którym działa BSC Drukarnia Opakowań.
W komunikacie napisano, że właścicielem połowy akcji BSC Drukarni Opakowań jest Colorpack GmbH z Berlina, firma należąca do międzynarodowej grupy poligraficznej rlc Packaging Group.
Spółka poinformowała, że na koniec 2009 roku skonsolidowane przychody BSC wyniosły ponad 83,4 mln zł, a zysk netto ponad 10,5 mln zł.
Dodano, że po sześciu miesiącach 2010 przychody grupy sięgnęły 46,2 mln zł, a zysk netto przekroczył 7 mln zł. Z kolei rentowność netto po I półroczu wyniosła 15,2 proc., a na koniec 2009 było to 12,7 proc.(PAP)
pif/ jtt/