Budowa dworca Łódź Fabryczna wydłuży się o siedem miesięcy
Budowa dworca Łódź Fabryczna wydłuży się o siedem miesięcy - poinformował w poniedziałek w Łodzi rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Maciej Dudkiewicz. Inwestycja, która planowano zakończyć w lutym 2015 roku, zakończy się pod koniec września.
25.02.2014 06:37
W poniedziałek PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały aneks do umowy z konsorcjum firm realizujących inwestycję.
Powodem opóźnienia jest "podziemne jezioro" skupiające ogromne ilości wody, na które natrafiono podczas budowy tunelu, którym pociągi dojeżdżać będą do stacji. W efekcie trzeba było przeprojektować tunel.
Nowy trzypoziomowy dworzec Łódź Fabryczna ma być kluczowym elementem Nowego Centrum Łodzi i główną częścią tzw. węzła multimodalnego, w którym oprócz peronów kolejowych znajdą się również m.in. przystanki autobusów regionalnych i miejskich, tramwajów, a także parkingi dla pojazdów osobowych.
Na pierwszym poziomie, osiem metrów pod ziemią, znajdzie się dworzec kolejowy z poczekalnią, kasami, obiektami komercyjnymi, a także pomieszczeniami dla dyrekcji stacji i pracowników technicznych. Tutaj mieścić się będzie także dworzec autobusowy. Na drugim poziomie, ulokowanym 16,5 metra pod ziemią, znajdzie się stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami. Natomiast na poziomie ulicy znajdą się główne wejścia do budynku - wschodnie i zachodnie.
Stacja kolejowa została zaprojektowana w taki sposób, aby umożliwić połączenie kolejowe przez planowany przyszły tunel pod centrum miasta i obsługę pociągów praktycznie we wszystkich kierunkach.
Koszt całej inwestycji szacuje się na 1,75 mld zł brutto.