Bogusław Liberadzki
Rząd SLD-UP podszedł do sprawy strukturalnie. Do budowy dróg powstała specjalna Agencja Budowy i Eksploatacji Autostrad. W 1994 roku wybudowano fragment A4 przy granicy z Niemcami. 7-kilometrowy odcinek węzeł Golnice - węzeł Krzyżowa udało się przebudować w latach 1995-1996. Kolejny 5-kilometrowy fragment A4 w okolicach Krakowa oddano kierowcom w 1995 roku (ukończono go w 2 lata). W tym samym czasie powstał też odcinek S1 w okolicach Boguszowic przy granicy z Czechami. W 1996 roku zbudowano 6 km A4 z Mysłowic do Katowic. I to tyle, jeśli chodzi o nowe inwestycje. W sumie 19 km autostrad…
Pod koniec rządów SLD rozpoczęto remont 103,5 km autostrad w tym 90,8 km poniemieckiej A4 z Wrocławia do Dąbrówki.
Jednak minister Liberadzki oceniany jest przez specjalistów wysoko. To on wymyślił system koncesyjny, który umożliwił budowę A1 i A2. Podpisał też umowy na 213 km autostrad. To dużo. Niestety okazało się, że umowę koncesyjną z Autostradą Wielkopolską, podpisaną z wielką pompą w 1997 roku, trzeba było renegocjować...