BZ WBK ostrzega klientów: to może być próba oszustwa
Bank Zachodni WBK ostrzega, że trwa atak phishingowy na internautów. W rozsyłanych wiadomościach przestępcy podszywają się pod bank i próbują nakłonić adresatów do przejścia na stronę do złudzenia przypominającej witrynę BZ WBK.
22.08.2016 | aktual.: 22.08.2016 20:05
Bank Zachodni WBK ostrzega, że trwa atak phishingowy na klientów. W rozsyłanych mailach przestępcy podszywają się pod bank i próbują nakłonić adresatów do przejścia na stronę do złudzenia przypominającej witrynę BZ WBK.
Celem przestępców jest wyłudzenie danych do logowania do kont bankowych. BZ WBK przypomina, że jeśli daliśmy się nabrać przestępcom, powinniśmy jak najszybciej zmienić login i hasło do konta internetowego. Każdą podejrzaną transakcję należy również zgłosić na infolinię banku.
BZ WBK podaje, że podjęto już działania mające doprowadzić do zablokowania ataku.
Przykładową wiadomość bank zamieścił na swoim blogu firmowym. Wygląda ona następująco:
From: BZWBK24 [dowolny nadawca]
Sent: Monday, August 22, 2016 7:18 AM
To: adres odbiorcy
Subject: Wymagana autoryzacja rachunku BZ WBK
Dnia:22.08.2016
Natychmiastowa autoryzacja dostępu Bank Zachodni WBK!
W dbałość o bezpieczeństwo naszych konsumentów zablokowaliśmy konto w systemie BZWBK24 internet, uzasadnieniem jest nieautoryzowany dostęp do rachunku.
W celu pozyskania informacji, oraz odblokowania dostępu, prosimy o autoryzację właściciela rachunku, wchodząc na:
Weryfikacja
Serdecznie pozdrawiamy,
Wsparcie techniczne Bank Zachodni WBK S.A.
_ W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt z Infolinia 1 9999 _
_ _
Jeśli dostaliście takiego maila, najlepiej od razu usuńcie go ze skrzynki pocztowej.
_ _