Carrefour chce w 2010 rosnąć szybciej od rynku
19.05. Warszawa (PAP) - Obroty Carrefour wzrosły w I kwartale o 6,2 proc., czyli więcej od wzrostu rynku. W kolejnych kwartałach dynamika wzrostu obrotów ma się zwiększać. Ze...
19.05. Warszawa (PAP) - Obroty Carrefour wzrosły w I kwartale o 6,2 proc., czyli więcej od wzrostu rynku. W kolejnych kwartałach dynamika wzrostu obrotów ma się zwiększać. Ze względu na nasycenie rynku sklepami wielkopowierzchniowymi, spółka koncentruje się na rozwoju mniejszych obiektów - poinformował na środowej konferencji Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.
"w pierwszym kwartale 2010 roku nasze obroty wzrosły o 6,2 proc. i jest to zdecydowanie powyżej rynku" - powiedział Anthoine.
"Mamy duży apetyt aby dynamika wzrostu była większa w kolejnych kwartałach" - dodał.
Spółka miała w pierwszym kwartale 2010 roku 2,171 mld zł obrotów, w całym 2009 roku było to 8,194 mld zł.
Ze względu na nasycenie rynku sklepami wielkopowierzchniowymi Carrefour koncentruje się na rozwoju mniejszych sklepów.
"Rozwój franczyzowych sklepów osiedlowych to strategiczny kierunek rozwoju Carrefour w Polsce. W pierwszym kwartale otworzyliśmy 15 sklepów osiedlowych, a w całym roku liczba otwarć ma dojść do 50-60. W kolejnych latach chcemy otwierać 80-100 takich sklepów rocznie" - powiedział prezes.
"W dużych miastach odnotowujemy nasycenie dużych sklepów, dlatego drogą rozwoju są mniejsze sklepy i mniejsze miasta"- podsumował.
Prezes poinformował, że nakłady inwestycyjne Carrefour w Polsce będą podobne do ubiegłorocznych, nie chciał jednak zdradzić ich wielkości.
Pod marką Carrefour działają w Polsce 82 hipermarkety, 202 supermarketów i 40 sklepów osiedlowych. (PAP)
jru/ asa/