Carrefour Polska sprzedany. Nieoficjalnie: sieć zostanie przejęta przez Mid Europa Partners
Carrefour Polska zostanie przejęty przez fundusz Mid Europa Partners - wynika z informacji dlahandlu.pl. Portal potwierdził informacje w czterech źródłach. Rozmowy toczyły się od jesieni. Drugim potencjalnym nabywcą był także fundusz nieruchomościowy Griffin Real Estate.
24.05.2022 | aktual.: 24.05.2022 15:18
Według magazynu "Challenges" proces sprzedaży rozpoczął się w połowie 2021 r. przy zachowaniu maksymalnej dyskrecji. Do audytu biznesów Carrefoura w Polsce i na Tajwanie wynajęta została firma KPMG.
Po 14 latach inwestowania w sieć postanowił pozbyć się udziałów
Rzeczniczka sieci przyznała wówczas, że gigant rozważa "możliwość konsolidacji, zbycia lub przejęcia zagranicznych spółek zależnych", ale nie podjął decyzji o sprzedaży aktywów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dodała, że Carrefour analizuje kondycję różnych krajowych oddziałów i zastanawia się nad możliwymi, przyszłymi działaniami konsolidacyjnymi, sojuszami lub dezinwestycjami.
Właściciel sieci, francuski biznesmen i miliarder Bernard Arnault, zdecydował się na sprzedaż udziałów w Grupie po 14 latach inwestowania w Carrefoura - czytamy w portalu.
Dlahandlu.pl przypomina, że Carrefour w ostatnim czasie opuścił rynek słowacki. Włoski oddział walczy o rentowność, a w Belgii detalista stracił głównego masterfranczyzodawcę.
We Włoszech Carrefour poinformował tamtejsze związki zawodowe, że zamknie 106 własnych sklepów. Powód? Sprzedaż i liczba klientów spadają. Sieć ma nadzieję, że w 2022 ponownie wyjdzie na zero. Carrefour prowadzi w tym kraju 1450 sklepów i zatrudnia ponad 16 000 osób - informuje dlahandlu.pl.
Portal dlahandlu.pl ustalił, że polski oddział sieci Carrefour ma przejąć fundusz Mid Europa Partner, który istnieje od ponad 20 lat. Specjalnością funduszu są inwestycje na rynkach w Europie Centralnej i Wschodniej.
Mid Europa Partners jest współwłaścicielem Allegro. Fundusz ten inwestował także w Intive, Displate, Żabkę, Hortex i LuxMed.
Wzrost sprzedaży sieci
W pierwszym kwartale 2022 roku Carrefour odnotował wzrost sprzedaży o 9 proc. Sprzedaż grupy wyniosła prawie 20,24 mld euro.
Dlahandlu.pl przypomina, że grupa miała w Polsce na koniec pierwszego kwartału 2022 r. 935 sklepów (92 hipermarkety, 152 supermarkety, 682 convenience i 9 sklepów typu miękki dyskont).
Na koniec 2021 r. w Polsce było 955 sklepów (91 hipermarketów, 151 supermarketów, 704 convenience i 9 dyskontów.)
Carrefour to lider francuskiego rynku. W Europie ma ponad 2,8 tys. supermarketów i 703 hipermarkety. W Polsce działa od 1997 roku.