Carrefour zainwestuje w rozwój małych sklepów osiedlowych

Carrefour w swojej strategii rozwoju na najbliższe lata w Polsce przewiduje
intensywny rozwój franczyzowej sieci sklepów osiedlowych 5 minut.

29.10.2009 10:17

Nasycenie polskiego handlu detalicznego wielkimi hipermarketami jest już wysokie, możliwości rozwoju w tym segmencie są ograniczone. Carrefour jest jednym z głównych graczy wśród operatorów hipermarketów. Teraz stawia na rozwój sieci mniejszych sklepów.

Carrefour włączy się do rywalizacji o pozyskanie do sieci 5 minut najlepszych niezależnych sklepów spożywczych. Będzie konkurował na tym polu m.in. z Emperią, Eurocashem i Bomi.

- W tym roku otworzyliśmy 4 hipermarkety, dzięki czemu ich liczba wzrosła do 82. Powstało też 10 sklepów osiedlowych 5 minut, dzięki czemu mamy ich już 34, wszystkie franczyzowe. Ten format sklepów będzie się rozwijał najszybciej. Co dwa tygodnie rozpatrujemy oferty od nowych franczyzobiorców. Chętnych do otwierania sklepów pod naszym szyldem nie brakuje - powiedział Pulsowi Biznesu Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.
Carrefour wybiera tylko najlepsze lokalizacje. Sklepy w sieci 5 minut mogą mieć od 100 do 600 mkw. powierzchni sprzedaży. Carrefour może nie tylko przyłączać pojedyncze sklepy. Możliwe jest też włączenie do grona 5 minut całych sieci sklepów spożywczych.

- Spodziewam się przejęć, ale będą dotyczyć raczej małych sieci. Sami też uważnie obserwujemy rynek pod kątem akwizycji - mówi Jean Anthoine. Konkurencyjny Eurocash rozwija franczyzowe sieci abc i Delikatesy Centrum. Ma już w Polsce 444 Delikatesy Centrum. Dużą sieć franczyzową ma też Emperia. Zapowiada się ostra rywalizacja o pozyskanie kolejnych lokalizacji. Według danych GfK Polonia na około 200 tys sklepów detalicznych w Polsce (wszystkie typy, spożywcze, specjalistyczne i inne) tylko około 25 proc. należy już do jakiejś sieci.

Puls Biznesu (JS)

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)